AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
615

Hjälp med dörrsidorna och larminstallation

Beamrider
1. Dörrsidan har tydligen ett "clips" av något slag i mitten, vid armstödets nedre del.
Hur tusan får man bort det, så man kan ta av dörrsidan? Känns ganska fånigt att fastna med en så simpel sak, men... :-)

2. Har någon installerat larm, och vet vilken kabel som är lämplig till dörrkontakterna?

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Du ska rycka hårt så den släpper..
Du ska rycka UPPÅT!!!

PH
Beamrider
Tack, jag ska ut och rycka i den stackars dörrsidan omgående.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har bötjat installera larm i min e39:a och där måste man koppla till varje dörr, men i e 34:an behöver du nog bara gå på någon dörrkontakt, för att få alla att fungera.

CHS
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
så lätt gick det inte på min..
separata till varje framdörr, och en gemensam till bakdörrarna. i alla fall om man skall tro på cargards inkopplingsschema..
Beamrider
Japp, helt rätt KL.
3 kablar är det, men vilka?
jag har fått 2 olika kopplingsschema från cargard-leverantören, men ingen av kablarna med de kabelfärgerna finns där det står att de ska finnas.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har fått följande uppgift från Texalarm, den gäller visserligen för en 92:a men det kan ju vara samma på din.

brun/vit/gul= vänster framdörr
brun/blå/gul= höger framdörr
Vitt 26-polig kontakt bakom baksäte

brun/lila/gul= bakdörrar
Svart 4-poig kontakt vid centrallåsrelä

CHS
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
om det står stiftplacering, så kolla på det.
det var så jag hittade mina.
Jag lade 2 timmar på att leta kablar, sen monterade jag larmet på en halvtimme..
Beamrider
Problemet löst, tack för hjälpen.

Jag fick mäta mig fram till rätt kablar.
En kabel stämde med färgen i kopplingsschemat, resten var andra färger. Jag hade samma färger från carcard som du hade från Texalarm Christer.

Tiden stämmer ganska bra för mig också, KL, 2 timmars letande blev det säkert, resten går ju snabbt sen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.