|
|
|
|---|---|
Beamrider |
1. Dörrsidan har tydligen ett "clips" av något slag i mitten, vid armstödets nedre del. Hur tusan får man bort det, så man kan ta av dörrsidan? Känns ganska fånigt att fastna med en så simpel sak, men... :-) 2. Har någon installerat larm, och vet vilken kabel som är lämplig till dörrkontakterna? |
| Du ska rycka hårt så den släpper.. | |
|
Du ska rycka UPPÅT!!! PH |
|
Beamrider |
Tack, jag ska ut och rycka i den stackars dörrsidan omgående. |
|
Jag har bötjat installera larm i min e39:a och där måste man koppla till varje dörr, men i e 34:an behöver du nog bara gå på någon dörrkontakt, för att få alla att fungera. CHS |
|
|
så lätt gick det inte på min.. separata till varje framdörr, och en gemensam till bakdörrarna. i alla fall om man skall tro på cargards inkopplingsschema.. |
|
Beamrider |
Japp, helt rätt KL. 3 kablar är det, men vilka? jag har fått 2 olika kopplingsschema från cargard-leverantören, men ingen av kablarna med de kabelfärgerna finns där det står att de ska finnas. |
|
Jag har fått följande uppgift från Texalarm, den gäller visserligen för en 92:a men det kan ju vara samma på din. brun/vit/gul= vänster framdörr brun/blå/gul= höger framdörr Vitt 26-polig kontakt bakom baksäte brun/lila/gul= bakdörrar Svart 4-poig kontakt vid centrallåsrelä CHS |
|
|
om det står stiftplacering, så kolla på det. det var så jag hittade mina. Jag lade 2 timmar på att leta kablar, sen monterade jag larmet på en halvtimme.. |
|
Beamrider |
Problemet löst, tack för hjälpen. Jag fick mäta mig fram till rätt kablar. En kabel stämde med färgen i kopplingsschemat, resten var andra färger. Jag hade samma färger från carcard som du hade från Texalarm Christer. Tiden stämmer ganska bra för mig också, KL, 2 timmars letande blev det säkert, resten går ju snabbt sen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.