|
|
|
|---|---|
|
Länk Läser annonsen... tänker mig att man bara inte vet vad man snackar om... kollar upp bilens effekt på vv.se ser att den är reggad enligt följande: Regnr: CFO955 Färg: SVART Fabrikat: BMW 540 IA Årsmodell: 1993 Fordonsslag: PB Chassinummer: HE61050GF00927 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: MAXIBIL CENTER AB Adress: HERKULESV 1 Postnr: 553 03 Förvärvsdatum: 2005-01-21 Ort: JÖNKÖPING Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring Försäkringsdatum: 2005-01-21 Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2005-01-21) Antal ägare: 11 Datum för första reg.: 1996-09-04 Producentansvarig: I trafik första gång: 1996-09-16 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2005-05-01 - 2005-09-30 Senast godkända besiktning: 2004-06-15 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 235037 Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej Årsskatt, kr: 2550 Debitering vid påställning, kr: 1912 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0 Huvuduppbördsmånad: oktober Förfallen skatt/avgift, kr: 0 Skrotningspremie, kr: 1200 Vägavgift Vägavgift (kr/år): 0 Betald till och med: Tekniska data Effekt kW: 235 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: 1600 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1340 Max lastvikt: 330 Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 235/45R17 Kaross: Täckt, Taklucka 235KW => 235/0,736 =319,293478 ~ 320 hk Är detta ngn specialvariant av 540 eller? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
En helt vanlig M60B40 enligt ETK. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Ja, antingen vet han inte eller så är den preppad med Estrella, sportavgas och sportfilter. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
att han inte förstår själv är en sak... men hur kommer det sig att även vägverket har reggat den som 320 hk? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
Plumber |
Vägverket gör massa fel när dom reggar bilar. Vanligare än du tror. Fel chassinr, fel årsmodell(ordentligt fel!), och fel modell är de fel jag sett. |
| Fel förekommer nog. När jag importerade en 3.8L M5 2003 från Sverige till Finland skulle besiktningen promt ha den till 3,6l och 315hk. De gick sedan med på vad jag sade, men hamnade inte uppvisa några bevis för det dock! Orsaken till detta var att i Finland importerades endast 3,6l -92, inte 3,8l. | |
|
Hur får man ut all den infon från vv ? De har jag aldirg lyckats med :) // Anders |
|
|
Hade inte alpina 320 hk i sin 4L motor? Endast döda fiskar flyter med strömmen. |
|
|
Tror också att bilen kan vara chippad, sportfilter preppad, med sportavgas system. Enligt Tex. Claus på TURBOCENTER bör en 540 med sånt "svensson trimm" ligga där någonstans. Han har förmodligen visat prestanda papper vid importen till Sverige och då skrev SBP in det. Annars ska väl 540 ligga på 286 Hk om jag inte minns helt fel va? - H U M A N R A G E - |
|
|
men tillåter SBP att man reggar trimmade bilar? Jesperado, vad säger du om det? kan man regga en chippad/trimmad BMW 540 med 320 som en 320 hk bil i sverige? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Vet inte hur det är om man reggar en bil, men de tycker inte om att göra en vanlig besiktning med trimm i alla fall. - H U M A N R A G E - |
|
| Det skall vara tvärstopp vid registreringsbesiktningen i Sverige om motoreffekten är högre än vad bilen ursprungligen är typad för. Endera hade besiktningsmannen noll koll och släppte in en trimmad bil, eller så står det bara fel uppgifter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.