AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.489

rätt ballt körkort

Sida 2 av 2
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Caspar,

Jag vet att X som bomärke är gammalt som gatan. Men jag undrar om det skall återuppstå i samband med att clowner som mannen med smileyn får rätt att bruka oseriösa signaturer. Ett X var ju vad de som inte var läs- och skrivkunniga signerade med då någon adelsman lurade av dem det enda de ägde. I dagens Sverige hoppas jag folk är så pass bildade att de kan skriva sitt eget namn någorlunda korrekt. :)

///M som i M52TUB25!
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
J Power, m.fl.
Spela roll hur signatur-krumiluren ser ut! Det är väl ändå fotot och personnummer i passet, körkortet, ID-handlingen som är viktigast!? De flesta signaturer är ändå oläsliga! Eller hur?
/Anders
Ed
31
Edderf
535 D Touring - 11
Kan inte mer än hålla med föregående.

Jag kan inte ens tyda min egen, men huvudsaken verkar vara att den ser likadan ut hela tiden.

Det värsta, tycker jag, är när man är i länder där de jämför signaturen som man har skrivit bak på betalkortet. Där är det ju omöjligt att få till en någorlunda vettig namnteckning

Diesel luktar gott
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Jag jobbade i en butik tidigare och vi hade en kund som skrev under följesedlarna med "Batman" och hade så gjort i åratal eftersom alla kallade honom för just "Batman". Men plötsligt vägrade företaget (huvudkontoret), som han jobbade på, att betala just för att det inte gick att utläsa VEM det va som hämtat prylarna. Så han fick börja skriva under med sitt namn och nu va det INGEN som visste vem som hämtat prylar=) Men bara rita en smiley tycker jag är fånigt och oseriöst. Tror han kommer att skämmas om några år...
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Har haft lite problem me min signatur då den oxo är ganska unik. Bla höll ja inte på att få ut mina skattepengar...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
pa
48
pancho
525 -92
den va bra hahahaaa

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Visste inte att det gick bra med en :) istället för en namnteckning..
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
hahahhaha klockrent!!!!

Det var en skoj signatur.

Lite praktiska bekymmer bara; alla kreditkort och liknande signatur-kort måste beställas på nytt - med nya koder. Försök att betala utomlands med ett kort med en smiley på får ni se hur lätt det går.

Idén är dock kul.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.