AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.938

tror jag köpt fel skinnmedel har ja de...

bmw,m3
Hejsan.

köpte skinninrednings medel i dag men tror jag inte köpte rätt produkt. provade lite på soffan här hemma tycke mig inte märka någon skillnad alls.

min skinninredning i bilen är grå-vit

medlet jag köpte är

leather cleaning and protecction (leather master)

ska jag köpa nåt annat i stället eller är de ok de medlet till bil?

Mvh

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Misstänker att det är medlet i två flaskor!? (en rengöringsvätska och en återfettningskräm)

Det går utmärkt att använda på skinnklädsel i bilar!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
bmw,m3
Hej! de stämmer de!

Jag provar den då jag redan har öppnat den.

Mvh

bmw,m3
Hej!

´provade å tvätta upp skinnet med ljumet vatten + grön såpa men får de inte rent även inte med skinninrengörningsmedlet heller skinnet är inte så värst skitigt men synar man de så ser man ju att de är lite skitigt. vad ska jag göra för att få de riktigt rent?

kanske köpa färgningsmedel tilll skinn? eller vad?

Gemini__
Senast min läderinredning fick en uppfriskande behandling använde jag mig av just Leathermaster. Blev mycket nöjd med resultatet. Dock använde jag mig av de medel som är anpassat för bilinredningar. Förmodligen ingen större skillnad mot de produkter du har köpt.

Använde det dels på min svarta inredning samt även på en ljus inrednings som var en aning smutsig. Blev mycket positivt överraskad över hur effektivt läderrengöringen var. Det låter konstigt att du inte får din inredning riktigt fin.

Har tyvärr inga supertips för att få just din inredning fin. Hoppas det löser sig iaf =)

Mvh:
Thomas
bmw,m3
ok ska göra ett nytt försök i morgon. kan man kanske lägga på rengörnings medlet låta de torka till lite å sen köra med typ en vaxmaskin med en fin polerhätta på borde väl gå eller?

Mvh

Gemini__
Kan jag inte svara på. I det paket som jag köpte följde allt man behövde med, mycket smidigt.

1 fl. Leather Cleaner
1 fl. Leather Protection Cream
1 fl. Vinyl Cleaner
1 st. Polyetersvamp
1 st. Appliceringsduk
1 st. Microduk
1 st. Skötselråd

Länk

//Thomas
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
ok ska göra ett nytt försök i morgon. kan man kanske lägga på rengörnings medlet låta de torka till lite å sen köra med typ en vaxmaskin med en fin polerhätta på borde väl gå eller

NO NO NO! Endast handkraft.

//Player
bmw,m3
ok. då vet ja, provade lite tilll innan, å de verkar bli bra men får nog göra de en gång till.

Mvh

Jag har funnit att det överlägste bästa sättet att tvätta och behandla en lädreklädsel är att man tar en hink med vatten, slänger i en vanlig handtvål och låter det stå över natten. därefter tar man det tvål-grumliga vattnet och blaskar av klädseln med, fungerar hur bra som helst.
Jabbal: Torkar inte det ut lädret så att det krackelerar eller så? Du måste väl återfetta lädret efter den tvålbehandlingen?

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Prova MG 39 Cleaner och sen behandla med MG 96 Medallion.

Vad kostade Leather Masters Kit och var köpte Ni det?

/ Jonte
Gemini__
Länk

Kostade 260kr, köpte det hos en möbelfirma.

Mvh:
Thomas
Visa användare
116
dan74
330Ci -03
En tanke om Leather Master:

Köpte nyligen ett speciellt kit för bilen och det skall innehålla uv-skydd vilket det "vanliga" för möbler kanske inte gör.
wowwe
Autoglyms Leather Cleaner och Leather Protection Cream får skinnet mycket rent och man får den finna matta yttan ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.