|
|
|
|---|---|
|
Som fråga ovan. Finns det någonstans man kan ta reda på vad bilen var utrustad med av förste köpare i Tyskland? #Man and machine the evil of a dream# | |
|
Du tänker på utrustningslistan som visar fabriksextrautrustning? Den får du gratis från din lokala återförsäljare, OBS ibland försöker återförsäljarna ta betalt för pappret med den är emot policy från BMW själva. Mvh Stephan |
|
|
Jag har frågat på BMW här i stan. Dom säger att jag inte kan få reda på vilken extrautrustning min bil hade till förste kund. Inte när den är importerad. Men du säger att det går då. Dom brydde sig väl bara inte om att hjälpa mig just den dagen....hehe #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
En annan väg att gå om du inte orkar stånga huvudet blodigt mot den inte helt seriösa BMWåterförsäljaren i din stad är att ta kontakt med en BMWåterförsäljare i Tyskland eller kanske högkvartet i München då kan du ju samtidigt nämna att din lokala återförsäljare behöver en knäpp på näsan;) Mvh Stephan |
|
|
Tackar så mkt för din information Stephan. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
I min bil satt det en påklistrad sida i servicehäftet (eller möjligtvis instruktionsboken) som berättade vilken extrautrustning som fanns i bilen vid köp. Jag vet dock inte om så är fallet på alla. Bläddra och kolla. |
|
|
Klart dom kan få fram en lista på fabriksmonterad extrautrustning. Min bil är importerad och det var INGA problem hos min ÅF, räckte att han fick reggnummer. Att jag sedan fick betala 100 spänn för det för att bilen var en import och att det hade varit gratis om den varit svensksåld är ju en annan historia. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hmm, jag ringde till BMW group i göteborg och bad dem att säga vad min bil var utrustad med från fabrik och det gick utan problem. Bilen är importerad och de bad inte om betalt heller... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.