AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
889

Svårstartad E34 ljummen? Lösningen på mitt problem...

Har ni en svårstartad E34 när ni har kört med den, och sedan låter den stå en halvtimma? Det hade jag...

Efter många timmars felsökande till och från, byte tempgivare m.m, mätte jag soppatrycket och upptäckte att det sjönk in mot spridarna...

Köpte begagnade spridare och bestämde mig för att byta, ett jobb som tog 3 timmar själv..

Bort med insug, dit med nya packningar, byte spridarna, monterade ihop allt, startade, vilken bil det blev! Piggare, stabilare tomgång, och förmodligen bränslesnålare...

På min bil såg man vilken cylinder det läckte på till och med, rann ur bensin vid demontering från insugsrör/cylinder 3..

Så mitt tips till er med svårstartad e34, köp en brönsle trycks mätare, ta två klämmtänger, sätt på retur och tryck sidan och se om ni tappar tryck in till spridarna, gör det de, bit i det sura äpplet och byt spridare! Är det detta fel vilket det troligen är kommer man inte bli missnöjd...

ar även bilder som kan skickas vid demontering...

mvh

pe
117
pecklo
518i -86
Hej har samma problem, kanske ska pröva med det. Hur mycket kostar ungefär kalaset?
pe
117
pecklo
518i -86
och vad ska det vara för bränsletryck?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Trycket skall vara 3,0 Bar.

/Per
pe
117
pecklo
518i -86
ok tack för tipset!
per:

Om din bil fortfarande uppför si g som min gjorde , byt spridarem.....

nysss bekomen, ´men mitt tips är byt spridare, och få dina 30 hädstar du inte visste fanns och få tillbaka körglädjen med din beemer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.