AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
766

tänkte vaxa min bil vilket skulle ni gjort.

bmw,m3
Hej hej!

jag har en bmw 750ia-95 silveermettalic den är fin i lacken men skulle vilja ha den finare.

tänkte fråga hur stor skillnad är de t.e.x om jag lämnar in den för en vaxning på ditec dom tar 2500kr för de

eller om jag lämnar in den på en lackskydds behandling på ditec de tar dom 3700 för

hur stor skillnad är de på dom behandlingarna + hur länge sitter varje behandling i sig?

pratade med en kille som jobbar på en sådan firma han tyckte att jag kunde gott å väl ta en sådan behandling för 2500kr var inte så stor skillnad tyckte han.

Men jag har en som ska hjälpa mig med en behandling av bilen som har många år som rekondare bakom sig så jag litar på att han är duktig han verkar vara väl insatt i vad som är bäst att göra för att bilen ska bli så fin som möjligt.

Mvh

det är lite skillnad på en vanlig vaxning och ett lackskydd,sen beror det ju på vad det är för vax och vad det är för lackskydd,det finnns dom som kallar en vaxning för ett lackskydd,lackskyddet håller ca ett år medans det finns vax som håller från en tvätt till ett par månader,rekomenderar ett lackskydd du får det mycket lättare och tvätta bilen då skiten inte sätter sig i lacken lika hårt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Själva lackskyddet kan du lätt lägga på själv!

Det som kostar är arbetstiden att polera bilen...och där kan ofta proffsen få till det lilla extra och/eller "reparera" mindre skador i lacken som en lekman har svårt att få till.

Så tipset jag ger är att låta någon duktig polerare, polera bilen och sedan lägger du på lackskyddet själv.

Lackskydd finns hos t ex Autoexperten.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
håller helt med dig Johan.bara det att med maskiner får man till det bättre än för hand.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.