|
|
|
|---|---|
|
Har ändrat mej i sista stund och kommer nu att köpa dvd istället för en vanlig mp3 spelare. nåja, nu till saken, som vanligt finns det flera alternativ, mina två är att köpa en dvd spelare med inbyggd skärm, tex. MDS MD-9000 DVD, rätt så cool spelare för en liten slant. Eller att köpa separat dvd spelare och skärm, spelaren åker ju in på sin plats, men var sätter man skärmen? Kanske man kan fälla in den? Nån som har några tips? MVH : Kalle | |
|
jag har en separat dvd spelare ocj ösa skärmar (3st) två i nackstöden och en i mittkonsolen fram, det knepiga är att fälla indem snyggt i nackstöden fick hjälpa av en som syslar med bilklädslar. |
|
|
ahhaa.... har du några bilder? skulle behöva få lite vägledning |
|
|
Skall montera skärm i fram. Någon som har tips på hur man gör det snyggt?? Hittar inget bra ställe och/ eller fäste. Vill helst kunna återställa bilen vid försäljning men kan tänka mig att köpa delar som man återställer med... /Michael |
|
|
det man ska vara lite uppmärksam på när man köper skärmar osv, är att de billigare skärmarna ofta är "refurbished". Dvs de har blivit lagade, o säljs sen som "nya". Fördelen med att köpa en skärm från nått av de mer kända märkena är att de inte gör på detta viset. Du har även lite bättre garantier att tex Pioneer (om Du köper en Pioneer skärm) finns kvar om nått skulle hända med skärmen, än om Din "no-name" skärm köpt hos Nisse´s sne import skulle börja strula... Det är dessutom en del skillnader i själva kvaliten på skärmarna oxå... Precis som det är på hemma "skärmar", där vissa lcd o plasma skärmar är "bättre" än andra... Nackdelen med "kända" märken är att de kostar mer... jag ska f ö sälja en Clarion VRX 928 dvd spelare. Den har en 7" pekskärm o en massa annat lull lull... Skickar även med en VDO navigator i priset... mvh Rutger |
|
|
På måndag ska här monteras ett stycke Kenwood KVT-725DVD-B. Med Navigeringen. Det ser jag fram emot! Här finns skärmen infälld i stereon då den inte används. Om ni vill ha bild på hur det kommer se ut så är det bara att maila mig... - H U M A N R A G E - |
|
|
Kolla även in denna! Riktigt fin maskin, med bra bild och touchskärm. Länk |
|
Amethyst |
Satte min skärm i ventilationsgallret mitt på instrumentpanelen. Blev mycket bra, bilder kan ordnas om du vill. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
|
Har också planer på att montera i eller vid ventilationsgallret. Skulle görna se lite bilder på ditt projekt, amethyst. Har lite idéer ang. nyglar/ platsfästen, typ. mobil men har inte bestämt mig än... /Michael |
|
|
Amethyst. Skicka gärna några bilder om du har... |
|
|
På länken nedan kan man se hur det blev med den infällbara skärmen. Klockrent! DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.