|
|
|
|---|---|
|
Måste man trimma med turbo? Det verkar vara svårt, eller rättare sagt. Det är svårt. Vad ska jag börja med, en del säger öppet luftfilter... då säger andra att motorn suger varm luft från motor, vilket resulterar i (vissa fall) sämmre effekt. trim kam kanske? 2 = 2 2²= 4? /IX | |
| Ja trimkam,extraktorrör,sportavgas,öppet filter(avskärmat!),lättat svänghjul...då blir det en helt annan sång i bitarna. Tyvärr kostar det en hel del oxå. | |
svintoleffe |
En trim kam plus gnistrat sprut, gör en hel del skillnad, har dte på bilen jag använder. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
svintoleffe: jag ser att du skriver "med el-fläkt" är det också ett trim, då din fläkt inte drivs med motorn utan av el? är det någon skillnad? 2 = 2 2²= 4? /IX |
|
|
På den nya generationen motorer har bmw elektrisk vattenpump och oljepump. Stjäl energi bara när det behövs= ekonomi. Kan knappast kallas trim... |
|
|
svintoleffe: bara undrar, hur har du gnistrat en Motronic-insprutning???? Kan ju vara intressant o få veta...... Strengblom: Elfläkt är ett sätt att minska delar som motorn ska driva, o därmed tjänar man nån hk, så trim eller ej, nån nytta gör det! Dessutom kylare den bara när det finns anledning att kyla! ///Magnus |
|
svintoleffe |
E21-racing.. Jag läste i en annons där dte var en som skrev att han hade gnistrat sprut, då hade han ökat bränsle trycket, är osäker om han hade gjort mer. Eller räknas gnistrat sprut, som man kör med andra tändspolar, o sånt. Länk Min Bmw MVH Leffe |
| Länk | |
|
fin fint...=) fast personligen har jag aldrig gillat skryt vinge 2 = 2 2²= 4? /IX |
|
|
svinntoleffe: varför skriva att du gjort nåt som du inte har en aning om vad det är??? Går inte o gnistra ett Motronic-sprut......... Gnistrat sprut, det är nåt man gör på mekaniska insprut-system för att öka bränslemängden från mängdfördelarn. Inget man gör hemma i garaget precis...... ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.