AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
855

Startspärr och Chipp fungerar inte ihop?

Hej!

när då äntligen bilen startade med ett trim chip så var allt frid och fröjd, men idag när jag var ute så bara tvärdog den, gick inte alls, startade den och den startade .. gick lite på tomgång för att sedan tvär dö igen, upprepade denna procedur ett par gånger med tillföljd att den till sist bara stendör, vet att jag har haft problem med chippet innan, så jag slängde i mitt org. chip, vips så funkar han fin fint igen .. surt som satan, vill ju han den chippad .. så nu undrar jag om jag ska montera av detta larm som sitter och sätta på nytt larm? går det? vissa säger att det inte går att ta av ett larm med startspärr, stämmer det?? larmet som sitter i just nu är inget orginal larm, utan ett selca larm .

mvh
Daniel
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Startspärren har inget, eller mycket litet, att göra med larmet!
Däremot är det konstigt att det HAR gått att starta bilen tidigare, men inte nu. Det låter INTE som startspärren.
hmm .. vad tror du det kan vara då ??
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Taskigt chip? Prova ett annat fabrikat!
Startspärren brukar väl oftast vara integrerad med larmet?? Iofs pratar jag eftermonterade larm, t.ex. Cargard.
Men om det vore problem här så kopplar ju inte strtmotorn till, och den går ju om jag förstår rätt.
Finns iofs startspärrar som stoppar bränslepumpen också, motorn kan kanske gå lite på tomgång då till att börja med.
Men eftersom chipbyte hjälpte så har du nog problemet där.

FP
Tjena!

har testat med många chips, de andra startade han inte ens med, startmotorn gick runt men ingen tändning .. så tror inte det beror på chippet iheller, eller?

/
daniel
swemho
Jag har inte chippat min, men jag har varit med om att den inte går bra på tomgång och dör om man inte stampar på gasen, det var ett mikrofilter som var trasigt, va det nu är =).
Bytte det, kostade mig ingenting, men de ligger på 200 spänn tror jag....kanske absolut inte har med dit fel att göra kan ju vara det BMW trodde felet i min var först att insprutningen inte var som den skulle. Du kanske måste fixa den så att den stämmer med chippet eller nåt ?
Tjena!

mikrofilter är väl på dem med ac,m har ingen ac, så det kan inte vara det :)

Men det måste ha något med startspärren till bensinpumpen .. den känner väl av att vissa signaler från styrboxen inte stämmer och stryper då bensinen ..

får försöka pilla av skit larmet .. hellre olarmad o snabb än larmad o slö ;)

ha d!

/
daniel
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
OM det är larmet som du har chippat så hjälper det att ta bort larmet, annars inte :-)
hehe .. chippat larmet, vad ger det? snabbare tut signaler eller ;)

nää .. det måste vara startspärren, får höra med BRC o se vad dem säger ..

mvh Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.