|
|
|
|---|---|
|
Hej! Röret som går från grenrör till insug på min tds har pajat vid inkopplingen i grenröret och spyr ut avgaser i motorrummet. Den har dessutom släppt i lödningen vid infästningen fram i motorn. Jag har redan "lagat" (bockat om flänsen på röret och kletat avgasmassa i) infästningen en gång. Min fråga är om det går att plugga eländet? Måste man göra det i båda ändar? Är det något som blir lidande av detta? MVH Vorsprang dürch Wirkungsgrad. | |
|
Om det är de röret jag tror de är, så går det att svetsa //Simon |
|
|
Det är ett tunt rör med lite mässingspatina. Som bleckplåt ungefär. Flänsen som ska täta nere vid grenröret hade gått av och låg lös som en bricka. Jag bockade ut en ny fläns med tång och satte ihop det hela, men nu verkar det ha gått åt skogen igen. Antagligen håller det inte för att svetsen som håller det på framsidan av motorn har gått upp. Röret går alltså från grenröret och upp till framsidan av insuget. Om man nu inte har svets, tror ni man kan plugga nere vid grenröret tills man får tid att fixa det ordentligt? MVH Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.