|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Stente: Även om det är ologiskt så är det nog så att prisnivån många gånga är lägre på dessa bilar i Sverige. En av anledningarn är ju givetvis alla fuskade importbilar som tagits in och säljs till låga priser i relation till sin "mätarställning". I förlängningen har ju detta lett till att även de som sitter med helt ärliga bilar är tvungna att gå ner i pris, alternativt ha gott om tålamod, för att kunna sälja sina bilar. Hade själv en 540iAT-00 (importerad -00, "fullutr", full historik, och mkt bra skick) som jag sålde förra sommaren. När jag annonserade denna så fanns det motsvarande bilar fast nyimporterade på Blocket som låg 40-50 tusen lägre så det var inte många som hörde av sig på min annons. Eftersom jag inte var tvingad att sälja snabbt så lät jag tiden gå och mycket riktigt så dök det upp en spekulant som var trött på alla importlik efter att ha kollat upp ett 10-tal bilar där merparten av dessa var fuskade. Efter att ha kollat historiken på min så köpte han min till ett pris strax under annonspriset. Jag tror allstå att det går att hitta billiga 540 som är ärliga men det kräver en hel del tålamod och detektivarbete för att hitta dessa då merparten i denna lägre prisklass (förhållande till sina mil) enligt min erfarenhet är "fuskade" på något sätt. Lycka till med letandet! ___ BMWCS #5157 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns flera -98 i 130 tkr klassen. Länk Den tidigare ser väldigt läcker ut på bild. Det går att köpa en -01 540 med 15.000 mil i tyskland för 140tkr. ///MVH Hasso Länk |
|
Stente: Har du fått svar än på den bilen jag tipsade om ? Mvh Jimmy |
|
|
Jemej, nej han har inte svarat på mitt mail beträffande dokumentation etc. så jag tror inte att den är speciellt seriös. Men nu över till ett annat objekt :-) Länk Det är dock ingen 99:a utan en sen 98:a levererad 98-10. Är det dubbelvanos på den då? Någon som vet om man kan kolla det på nätet med hjälp av chassinumret? Jag var och kollade på den i eftermiddags och den var i bra skick. Inga direkt nedsuttna säten, mönster kvar på ratten, fin i motorrum och bagage. Huven var nästan kliniskt fri från stenskott, dock var där ganska mycket tvättrepor så omlackerad har den knappast varit. I alla fall inte på ett bra tag. 2 ställen på bakluckan med mindre rostbubblor, ingen större sak. Varningsklockorna är ju dock ett par: *mätarställning 9200 mil *importerad av Sportbilscenter i Malmö *säljs av Bilshopen i Malmö som kunduppdrag Den har dock haft samma ägare sedan den togs in i januari 2002 vid drygt 5000 mil . Återstår att kolla upp serviceboken och eventuella garantireparationer. Vad tycker ni om priset på denna om nu milen stämmer? Just det en sak till, det plingade i checkkontrollen för en felkod med "Panne" någonting. Någon som vet vad det är? Den har däcktryckskontroll, kanske det? |
|
|
Du kanske ska kolla upp vad som skrivits bilsportcenter, har även för mig att det företaget är svartlistat. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
| Jodå jag vet, därav min kommentar om varningsklocka. Men om servicarna är konfirmerade och inga stora garantireparationer finns (typ krockskador) kan jag inte se några problem med det. Det är ju som sagt 3 år sedan den blev importerad av dem. | |
|
Stente; Ditt senaste objekt är av modellår 1999 med dubbelvanos, kollade precis en jobbarkompis 10/98 som har dubbelvanos, din är tillverkad 9/98, den är registerad på en privatperson och har haft 2ägare sedan den togs i trafik i Sverige och har aldrig varit avställd sedan dess, den är även i trafik just nu. Mvh Stephan |
|
| Tack för infon Stephan! Den är i trafik fast med körförbud, förmodligen pga missad besiktning. | |
|
Länk borde passa bra om man vill ha en manuell utan SCHiin, med väldigt lite mil och navigator. Som en bonus köper man bilen på den manligaste av bilfirmor!!! :) /Simon |
|
| Jo, general von Schneider var ingen kvinna direkt. ;-) | |
|
Kolla in namnet på bilfirman.....!!! :) /Simon |
|
|
Trevlig kombination av initialer till ägaren av bilfirman :-) Stente: Jag hade ställt mig skeptiskt till mätarställningen på en såpass gammal 540. Kolla den noga men det vet du säkert redan :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Simon, den hade jag aktat mig för. När en tysk handlare skriver att den endast är för export eller bilhandlarförsäljning samt att det är ett kunduppdrag innebär det att de inte står för vad som skrivs om bilen samt att de friskriver sig från alla former av ansvar = bilen är inte OK. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Alpina B8, jag vet, tycker bara att firmanamnet är så ql! /Simon |
|
| simon_en: jag var visst lite otydlig i min ironi :-) | |
|
Var det nån som sa att det säljs många "billiga" bilar i örebro - trakten? Länk Tycker det verkar rätt billigt med den där. |
|
| Tycker mig ana en tysk framskylt. I så fall lär den inte vara inreggad än. Fler-bilder funkar inte så jag är inte säker. | |
|
"Fler bilder" funkar för mig men finns inga bilder som visar nummerplåten. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Jag fick också den "känslan" som "Stente" att det var tyska reg.plåtar, men så tycker jag det står "SZE <mellanrum><nåt blurr>" och det känns svenskt... I övrigt var det gräsligt fula (vinter)fälgar.... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tänkte bara meddela att detta blev mitt offer: Länk Av någon anledning ligger den fortfarande uppe men man kan ju alltid hoppas att jag är legal ägare nu. ;-) Schysst kärra med 9300 mil(!) på mätaren och i verkliga livet också verkar det som. Har 14 dokumenterade och verifierade mätpunkter under 6 år så om det inte stämmer ska det vara ett jäkla skruvande var 6:e månad typ. ASWD ingår såklart, behöver knappast nämnas. Skönast var att rasta en Mondeo ST det första man gjorde ca 500 m efter hämtning ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.