AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.264

540iAT - hilfe i djungeln, någon som kollat på någon av dessa?

Sida 1 av 3
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Tänkte höra med den breda massan om det är någon som spanat in något av nedanstående objekt.
Både ser väldigt fina ut och med snarlik utrustning.
Kom gärna med kommentarer även om ni inte spanat in dem live.

Länk
Länk

Kanske någon här som har vägarna förbi och skulle vilja slå en flukt på någon av dem åt mig?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den blå säljes av en fälg o däckannonsör här på autopower.
Den är mitt självklara val, en udda bil (482 byggda) med snygg färg och högre kulfaktor pga manuell låda. och för dyr
Silver dräller det av men den bilen såg fin ut också och är nyare till ett lägre pris men ändå är priset i överkant. Svårt fall :)
Är väl förmodligen prutmån på bägge.

///MVH Hasso
Länk
St
1.089
Stente
Mmm, den blå är ett sk kunduppdrag, finns även på blocket med den riktiga ägaren som annonsör för 145'. Är det ett rimligt pris?
Jag har fått faxat en kopia på serviceboken på denna och den är skum på ett ställe med ett korrigerat miltal. Det korrigerade miltalet (som man ser under det som det korrigerats till) visar sig vara miltalet vid närmast påföljande servicetillfälle. Kan ju finnas den (enda) förklaringen att serviceboken är bortslarvad och en ny har tillverkats och stämplats av verkstäderna. Återstår att se...

Beträffande den silverfärgade är fel som jag upplysts om (efter direkt fråga) att förardörren är omlackad pga parkeringsskada (syns tydligt på bilden, hade hoppats att det var en kameraeffekt), pixlar i färddatorn inte OK till 100% samt tendenser till viss rost i nederkant baklucka (as usual).
Har också fått dennas servicebok faxad, har inte kollat stämplarna med verkstäder men serviceboken säger en (1) Inspection fram till 11.350 mil och det var en Inspection I. Inspection II gjordes alltså först vid 11.350 mil, vilket givetvis inte är så bra, frågan är hur pass allvarligt det är.

Sedan har ett tredje alternativ dykt upp, att ta hem en direkt från Tyskland via importör, har hittat denna som jag personligen tycker verkar lite dyr om man lägger till de ca 20' som importören ska ha:
Länk

Ser fram emot fler kommentarer av experpanelen! :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inspektion II hamnar nog på det miltalet, på min 540 var den på 10200, men den drar mera bensin, service intervallen är 2500 liter bensin. 97 har 1500 liter bensinåtgång.

///MVH Hasso
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Fin bil, ärliga mil"; Länk

Den skulle kanske vara värd att kolla upp serviceboken på..........
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Kane:
Du är lite ironisk där va ;)

Bara jag ser en bil från Karlstad så slutar jag kolla.
F.ö. så är den blåa snygg, men högt prissatt. Det är dock en ovanlig modell, som verkar mycket svårsåld då den varit på annons i "evigheter" tycker jag.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Patrik_N: Jag älskar de speciella bilannonserna från Karlstad...;) Undrar vilka som köper bilarna? De är ju ett antal som har annonserats ut sista åren.
St
1.089
Stente
Hehe, har mailat karlstadsnubben oxå, mest för skôjs skull ;-)

Men om vi nu koncentrerar oss på mina val, vad säger ni? Vad skulle ni ärligt kunna tänka er att ge för den blå (skit i att den kommer från bibelbältet ;-) )?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
130-135 ca är väl max skicket avgör..

///MVH Hasso
Länk
St
1.089
Stente
Hehe, jakten blir bara roligare och roligare. :-)
Någon som kollat in 540:an på Länk ? Den har i alla fall intrigerade barnstolar (bäddat för bråk!), mavigator samt fullutrustad + drag, dock att den har väldigt konstiga reglerdon för elstolarna ;-)
Annonsen ser som sagt inte så seriös ut fast det kan ju bero på att det är i knalleland... Någon som har någon input om detta fordon eller kanske bara noterat vissa iakttagelser och/eller tveksamheter?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Stente:
Onekligen lite roliga saker i annonsen, men bilen ser rätt fin ut på bild tycker jag. Stolen ser tillexempel inte totalt nersutten ut.
Färgen är väl lite så att man älskar eller hatar. Jag hade föredragit en svart inredning i den, men det är ju också en smaksak.
Priset verkar väl rätt ok om det är en schysst bil, vilket jag tycker det känns som.

Mvh
Patrik

___
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Som Patrik säger så hatar men eller gillar färgen (simon_e är en hatare jag gillar färgen :)
Bilen ser trevlig ut på bild, kul med dessa fälgar som jag precis inhandlat ser inte så tokigt ut.
Prisnivån är för hög ska nog ned ca 30 papp minst.

///MVH Hasso
Länk
St
1.089
Stente
Jo, jag får väl erkänna för mig själv att jag har ganska svårt för färgen också. Får lite associationer till någon tacky grå skinnsoffa från 80-talet ;-)
Jaja, jakten får gå vidare, vet ni något intressant objekt så maila mig gärna!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej..

Den här kanske kan vara något ?

Länk

Mvh Jimmy
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Tokfin och ovanlig inredning på den sista. Hade det varit jag så hade jag valt den bilen.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ser onekligen snygg ut på bild iaf!

Mvh
Patrik

___
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Den sista skulle jag kolla upp ordentligt innan jag slantar upp....
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
:danielb

Håller med om att den var riktigt billig i förhållande till
liknande bilar, vet du något om den ?

Mvh Jimmy
St
1.089
Stente
Jo, den ser ruggigt fin ut. Jag har mailat honom, får se vad han säger om dokumentationen på bilen...
Den ligger nog ca 30' under vad man skulle kunna få för den med inte alltför mycket tålamod, så något skumt är det säkert. Eller så är han bara väldigt snäll. NOT ;-)
St
1.089
Stente
Har kollat runt lite på mobile.de för att se om där var någon intressant 540 Toruing -99 och framåt.
Om man jämför med den svenska marknaden tycker jag priserna är väldigt höga. Med få undantag ligger en välutrustad -99-01 med 10-15.000 mil på mätaren runt 200'. Till detta ska ju då läggas ca 15' för att få den klar här hemma.
I Sverige tycker jag motsvarande ligger på runt 160', även om man tar bort de mest spektakulära importvraken.
Det trista med Sverige är ju dock det knapra utbudet samt avstånden till dem.
Någon som gjort samma reflektioner angående priserna i Tyskland kontra Sverige?
Sticker ut hakan och påstår, utan att ha några som helst bevis, att den där sista 99:an måste vara mätarfifflad, eller ett sminkat krockoffer med dyra kommande reparationer.
Men på bild ser den superfin ut. Sjysst specad åxå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.