|
|
|
|---|---|
|
Var nere i garaget igår och kliade mig lite i pannan vad jag ska göra åt min odiffade bakaxel och då kom grannen och sa att en trevlig ESAB-diff är ju inte fel.. men jag var inte helt säker men en sak var ju klart att efter jag höjde laddet till 0.7 så hade jag absolut inget grepp alls.. mycket snack lite verkstad tänkte jag och hissade upp bilen i röven, bort med kåpan, ställde Kempin på 240amp och började smälta. =) bilen ålar sig fortfarande mycket när 2:an slängs i men bättre det än att ha hjulspinn långt in på trean. ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Fi...daligtfaste.mp4 det går att åka runtruntrunt också! =) ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Fi.../sladdarunt.mp4 liten rätt ointresant snutt på mitt motorrum.. ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Fi...pp/motorrum.mp4 ursäkta den dåliga kvaliten, det är filmat med mobilen.. utgifter: saab9000ic för 2flak smuggelöl dvs. ca 100kr turbo från en Volvo T4 500kr tryckvakt från alutec 300kr T-kors till oljan 19kr biltema stålomspunnen oljeslang till turbon var jag tvungen att för den går genom grenröret. 240kr från någon firma i fbg. grenröret svetsade jag själv och materialet sponsrade jobbet med. laddtrycksklockan hade jag faktiskt en.. annars skulle det varit 300kr till. extrasoppan få jag genom 2st volvo 740gl spridare 10kr/st avgasröret har jag inte byggt ännu så därför räknar jag ca 2000kr i nuläget är det ju bara totalt 1179kr bakaxeln diffade jag gratis hos grannen men fyfan vad den går! =) ingen 10sek-bil kanske men det är inte tanken med bilen. den ska gå på tvären är det tänkt. bur skall i och en billig skålad stol. mvh Jimmy | |
|
oj, länkarna blev knas, här kommer dom igen; ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny%20mapp/daligtfaste.mp4 ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny%20mapp/sladdarunt.mp4 ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny%20mapp/motorrum.mp4 |
|
|
Såg ju trevligt ut. Men jag fick dock inget ljud i VLC player. Trycker eller suger du igenom lmm? "blao is the name of the game!" |
|
|
kör den genom mediaplayern istället, där har jag ljud iaf. jag trycker igenom, måste nog spänna klaffen lite för nu får han VÄLDIGT mycket soppa.. =) |
|
| hur göra för att se på filmerna..inte så haj på länkar å så.. | |
| Fungerar inte | |
| fungerar inte före mig heller hur gör man :( ????? | |
|
Alltså, vad jag har förstått så är det ingen större hit att trycka igenom lmm'en. Eller har jag fått allt om bakfoten, den mäter väll sug inte tryck? "blao is the name of the game!" |
|
|
"jtp" hur gör du för att se filmerna |
|
| funkade bra med quicktime player . Kopiera adressen , öppna nytt internet fönster , klistra in , så startades quicktime automatiskt i browsern , med ljud o allt =) | |
|
Jag laddade hem dem och startade dom i VLC player, men Quicktime fungerar även som turboputte säger :) "blao is the name of the game!" |
|
svintoleffe |
Det absolut inte smart att trycka igenom lmm, då du kommer att sjuta loss skruvar o lock, o såna saker. Då lmm inte är gjird för att tryckas igenom Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Jag tryckte med 0,7 bar och hade tänkt mig runt 1 bar genom min LMM och det gick alldeles ypperligt. Det finns bara fördelar med det som till exempel fler möjligheter att placera den på ett bra sätt. Luftmängdmätaren mäter _mängden_ luft som passerar genom den. Om man då tänker i två sekunder så förstår man att det går alldeles utmärkt att trycka genom den. Vidare: Om man tänker ytterligare lite, så kan man mäta upp sin luftmängdmätare. Man tar fram sin lilla potentiometer och mäter. Då kommer man att upptäcka att klaffen står helt öppen efter ungefär 3000 varv. Då kommer man till ytterligare insikt om att man faktiskt kan trycka genom sin luftmängdmätare. Om man bygger dåligt, så blåser man bort locket. Om man bygger bra, så förstärker man locket. Man armerar. Och då blåser det inte bort. Men om man inte tänker eller inte har någon aning så kan man sitta och skriva saker som folk i värsta fall kan gå på. Det här var den e^999:onde tråden där folk säger "nejnejnej, det går inte att trycka genom luftmängdmätaren". Skall vi ge oss snart? Eller skall vi fortsätta att blanda ihop luftmängdmätare, luftmassemätare, MAP-sensor, häxerier, skrönor och logik? Såja. :) För övrigt var det en trevlig liten bil som for runt i cirklar. Brum brum. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
J.Lindgren: Håller med dig fullständigt! Det går utmärkt att TRYCKA genom LMM Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
tackar, det är ju inget speciellt med den men jag tänkte bara som många andra visa upp att det går att turbokonvertera riktigt, riktigt billigt om man inte har tummen mitt i handen. mvh Jimmy |
|
svintoleffe |
J. Lindgren Så du menar att jag sitter o skriver jag jag inte vet om.? Jag skrev att det inte är så SMART att trycka igenom den, för isånt fall, då hade ju alla gjort det eller hur.? Vad jag har för mig, jag har läst, så var det inte bara locket som pajade utan något mer ochså, men minns inte vad dte var exakt. Men efter som att du trycker igenom den, så passa dig för bakåt sjut, för då pajar lmm illa kvikt. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Jag fick då min info ang. lmm av en mycket duktig motor trimmare, en riktig turbo guru. - Men det finns alltid två sidor att se det ifrån. Jag frågade bara om det var smart, för man har ju hört att det inte ska gå. Mvh PJ "blao is the name of the game!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.