AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
840

Låter som jag har en baslåda i bakluckan!?

Lo
35
Loella
320i-92
varje gång jag svänger i tex korsningar lr gör en U-sväng på låg växel, så låter det ungefär som att jag har en baslåda i bakluckan.Hör aldrig detta ljud på högre växlar...Någon som upplevt samma sak?Kan det vara bakvagnsbussningarna? När jag var på BMW med bilen på förbesiktning så sa dom att gummilagren till bärarmarna bör bytas...men en annan verkstad sa att de inte behövdes bytas...Förvirrad!!
Ra
15
Rayban
316i-94
Hej

Låter som det kan vara en bakvagnbussning, har samma ljud på min och jag vet att jag måste byta en bussning. Men det är ju lite förvirrande när en verkstad säger att det måste bytas och en annan att det inte behöver det.
På min är det ett tydligt glapp iaf.
Niclas.S
Kan det inte bero på att även kardanknutar kan vara slitna? Hade det i 740in (volvo :P) och det "klonkade" mer än bas, men efter det var och är fortfarande avgassystemet över bakaxeln som vibrerar mot golvet i svängar på låg växel. Så kan det förmodligen inte vara på din BMW för då går väl inte avgaset ovanför axeln.

OO=00=OO
Le
15
Le Morre
316i(E36)-92
LÅter som bakvagnsbussningarna som sagt. Ett jäkla klonkande i bakvagnen när de släppt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.