|
|
|
|---|---|
j.aahman |
Har en kompis som ska köpa bil i vår och det står mellan dessa 2 modeller. Är det ngn som har mkt erfarenhet av dessa och kan jämföra fördelar/brister på bilarna? |
|
Båda bilarna är ju kanonbilar så det är ju ett svårt val.Men jag skulle nog välja 944 turbo med motiveringen att den är så lätt att få lite bättre fart på . Chippa en 944 turbo sätt dit lite grövre krängare och ett par rejäla puckar så har du en kanonbil. Jag vet för jag har haft 2 st. |
|
| Lutar nog åt en m3. Det e ju trots allt en BMW... | |
| Porsche är inte fy skam heller, men jag tror att det är större risk för kostsamma reparationer på en 944, har ej haft någon själv men har hört "skräckhistorier" om svindyra reparationer. Blir ju inte billigt på en M3 heller, men det var väl en e30 och dom är bland dom absolut robustaste BMW:na.. verkar hålla för hur mycket som hellst. | |
|
Det är ju som det alltid är ,det gäller att hitta rätt bil med rätt historia.Sen tror jag inte det är dyrare att äga en 944 T än en M3 e30. Självklart blir man inte besviken på m3:ans kör egenskaper dom är fantastiska . |
|
|
jag har haft vanlig 944 men kört en hel hög 944 turbo... nu har ja M3 E30. bilarna, tycker jag, lämpar sej för olika nöjen. 944 turbo är en perfekt supersnabb bil för långkörningar men även för rolig körning på små kurviga vägar.... medans M3 E30 är ännu roligare på kurviga vägar... å inte alls bra för långkörning... vill man ha en busbil tycker ja M3an e klart bättre... medans 944an e mer allsidig. /Jonas |
|
|
Båda är bra bilar. Jag har inte mycket erfarenhet av 944 turbo men lite av S2 och 968a. Har oxå haft en riktigt M3a. M3a är mer race, roligare att köra på bana o när det svänger duktigt. 944/968 är ärligt talat mer "GT-vagn", köra fort o länge, autobahn cruiser. Men beror på vad man är ute efter då det är två olika biltyper. Ekonomiskt, har man koll på det man köper o anlitar rätt verkstad behöver ingen av bilarna bli dyr. Sandén i GBG har järnkoll på Porscharna, J Weisse eller Köhler på M3an. Det idealiska är att ha en varje :-) Lycka till! /Anders |
|
|
Ja, då är det bara att träda fram... Tack skall ni ha för för er nyanserade info om bilarna. Detta har hjälpt mig att få en klarare bild om karraktären på bilarna (bra att höra från folk som har ägt bilarna). Nu har man fått lite kött på benen. Då kanske man dyker upp på knutstorpsträffen i år ändå. (j.aahman bedriver kanpannj mot mig i ämnet) BMWCS # 2358 |
|
|
Det jag framförallt trivs med hos Porsche är märkesidentiteten. Tyvärr har BMW blivit lite för "vanlig" i mina ögon. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.