|
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Va precis hos en kylnisse som inte tyckte det va lönt med ny kondensor osv...han mena det skulle kosta uppemot 20000 om man hade otur... |
| Ac killen har tyvärr rätt ju längre en ac vart ur drift ju mer kan det kosta att få igång den,vet att det finns ett inlägg någonstans om en som råkade ut för just detta tror det gick på över 15 tusen..börjar man så måste man vara medveten om detta har man inte råd att fortsätta om den pajar igen så är pengarna verkligen bortkastade | |
fjamsetramsa |
Ingen som kan rekommendera ngn i Malmö??? |
|
Bil & Marin på Hanögatan 10 är bra. Sist jag bytte en kondensor där på enE38:a har jag för mig att det kostade strax över 3.000 inklusive fyllnig. Var iofs nått år sedan. Är det däremot mer som behöver göras kan det springa iväg med pengar. Det du bör göra är väl att be om ett kostnadsförslag och låta dom gå igenom bilen...tex fylla en gång med spårmedel för att se var det läcker osv. |
|
fjamsetramsa |
Pratade precis med dom...verkade hyggliga ..ska visa bilen nästa vecka... |
fjamsetramsa |
I värsta fall är det kondensor filter o pump...finns det mer som kan va kass som skulle va dyrt...annars verkar det klara sig på i allra värsta fall på 15000 med nya delar...det kan det väl va värt om bilen är kanonfin i övrigt... |
|
Om jag minns rätt: Kompressor = 3995:- Kondensor = ca 2000:- Torkfilter = 500-800:- +moms Sen har kylfirmor minst 30% rabatt (från kylma iaf, advantia minns jag ej, men det var nog samma. Så komponenterna är dyra, sen kan det vara ett jäkla problem att få till allt //Mvh Simon |
|
|
fjamsetramsa; Ta kontakt med någon som jobbar med kylaggregat och låta honom/henne fixa med A/C:n på fritiden, den är mycket lönsammare och vinstintresset är inte lika stort som hos A/C firmorna, där det gärna blir väldigt dyrt, det är vad jag skulle göra i ditt fall. Mvh Stephan |
|
fjamsetramsa |
Tack för tipset.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.