AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.485

Någon som saknar en lila M5 Touring?

Sida 3 av 4
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vilken skojig hobby ni har, att kolla upp andras bilar! :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag behöver ett reg nr på en svaensksåld m5 touring för kontroll av försäkringspremie, ngn som kan hjälpa mig?

/Christofer
Hubbe325; 5växlad-93 eller 6växlad-95?, är vad som finns kvar, för 94:an duger väl inte längre?

Mvh Stephan
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
mosse@
det är ju som 'frälsningsarmen', att rädda själar från att begå
ett misstag - syftet är ju inte att kolla andras bilar om man inte
begär det själv - att lämna upplysningar beträffande försäljningsobjekt kan också kallas för konsument-upplysning -
är inte det ett syfte bl.a. med forum som dessa ??
-
Hubbe325@ Hej Christofer,
har du läst tråden 'Svensksåld M5touring -93 till salu' ?
det är som Stephan735i säger och 95:an är knappast till salu (Sverige's finaste, Stephan? ), då är det bara 93:an kvar och den är -avusblå-met.- och det är inte den du menar, eller hur ??
för att få ett premieförslag behöver man nog inte ett -reg.nr.-
och om det är så då tar man bäst den bilen förfrågan gäller -
man skriver inte gärna ut -reg.nr.- på andras bilar i ett offenligt
forum utan ägarens godkännande (nöjd mosse@ ;)

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu är jag inte tok insatt i m5t världen, men om jag förstår er rätt så kom 6äxlad -95? vaddå 94:an duger inte, finns det bara en sv-såld 94:a?
Har liten förståelse för reg nr hysterin, de flesta åker ju runt dagligen och visar sina reg, nr. så hemliga kan de ju knappast vara. Men jag tar dem gärna via mejl om ni inte vill lägga ut dem i tråden. christofer.lindberg@pwav.com

/Christofer
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jo, det är nog en god gärning....
Men skulle ogärna läsa om min egen bil på detta sätt... jaja! KLA 010 den rullar i Nacka, och den ägs av **** & har så många ägare..
Jag menar bara att personerna som äger bilarna inte alltid vill vara så påpassade...kanske, men jag kan ha fel! ;)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
mosse... nu höll jag ju få hjärtattack... Trodde numret du skrev var en svsåld m5t och då såg genast kalkylen väldigt trevlig ut 3647kr helår helförsäkrad hade varit trevligt..

/Christofer
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
*GARV* haha sorry! hittade bara på ett nummer.... :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Förstår att det blev bra försäkring... ;)

Regnr: KLA010
Färg: MRÖD

Fabrikat: VW GOLF CL 1,8I GL-PAKET

Årsmodell: 1994

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
mosse@
jag har håller med dig helt , MEN
bilar som annonseras ut för försäljning och speciellt då från bilhandlare är att betrakta som offentliga, det är ju ägaren/handlaren själv som ställer bilen till 'diskussion' -
en ärlig bil och en ärlig säljaren behöver ju inte frukta något, för
alla andra har det blivit lite svarare i denna IT-värld ;);)
-
hubbe325@
du behöver inte vara tokinsatt, för det finns en 'tok' för varje bilmodell, M5touring-token verkar jag vara ;)
det finns bara 1 93:a, 1 94:a + 1 95:a 'svensksåld' M5touring,
95:ans ägare känner jag, 94:an är skrotat (det var det Stephan735i menade ;), blir 93:an kvar och den är som sagt -
avusblå-met. - om du håller på att kolla ett objekt så bör du väl veta vilken bil det är ?? - annars finns diverse tråder här i forumet
med rubriken 'vart försäkrar ni Era bilar' och liknandd, även 'sök-funktionen' kanske kan vara till nytta - är premien för 'sv.såld'
fortfarande en annan än för direkt-import på en 10 år gammal bil ????
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
här är -reg.nrt.- till den skrotade 94:a - det är väl ingen som ta illa upp för den uppgiften antar jag:
- PFU 041-
-
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
m5toureg:

OK, dom bilarna är HELT Ok att diskutera här! :)
Off topic men vad är Orinoco för färg? Har aldrig hört talas om den...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jonsson__: Du är mer ON topic än de andra :) Länk

Micke K. Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
När någon skriver att en bil är "fullutrustad", "Individual", "mycket fin", "svensksåld", "ej krockad" eller "en av xxx tillverkade" o.d och det INTE stämmer så tycker jag att det är bra att det finns de som korrigerar och förklarar för ev. spekulanter (med bra bevis) hur det förhåller sig i verkligheten. Sen är det ju beklagligt om det hela spårar ur och blir en serie av hatinlägg mot en aktuell ägare med personuppgifter osv, men så länge man håller sig till att det är fordonet/annonsen som har fel och brister och inte ägaren som person så är det inga problem utan snarare en tillgång för forumet och alla intresserade. Min åsikt i varje fall, det är lätt som spekulant att gå på en nit idag, särskilt när det gäller lite motorstarkare äldre modeller verkar det som.

-M5 E34 Limousine register Länk
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
m5toureg: DZY är fortfarande reggad i sverige, och det är jag som står som ägare..

anledningen till detta är att det först tog sån tid att få importpapprena och regplåtarna från åland, och när fick dom ett antal månader senare så lades dom undan i "att göra nästa vecka" facket och där har dom blivit liggande.. och det har inte varit något försäkringsfiffel vad jag vet om, bilen bytte ägare en eller två gånger på åland, sen hörde jag av en bekant vars bror bor där att den blivit skrotad i somras.. Tråkigt.. jag som renoverade motorn på henne..

Mvh Evers
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
evers@
tråkig historia efter allt job du la ner -
du bör väl avregistrera den nu annars får du väl snart en inbetalningslapp för 'registeravgift' (även om beloppet är överkomligt ;) -
tack för din information om bilen !!

M5touring register
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
m5toureg: njae, jag har inget objekt utsett, och premierna skiljer inte på sv-såld eller ej. Men bolagens hemsidor accepterar inte regnr på importvagnar för beräkning.
Hade ingen aning om att det fanns så få kvar.
Jag är jäkligt sugen på en riktigt fin och ärlig m5t, men vill först undersöka kostnaderna noga, så man kan behålla den som hobbybil utan att frugan får spader över kostnaderna....
Man kan ju lägga in märke modell och årsmodell i premiefrågorna men av erfarenhet så vet jag att det skiljer rejält från den siffran och den som man får med reg.nr.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
m5toureg: ja det borde jag väl göra, men 35kr/år är det ju värt för att "äga" en M5t :)

är det nån som vet vad det blev av den alpinvita som var till salu med rasad motor på börsen för ca ett år sedan?? den var riktigt billig..

mvh evers
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Hubbe325@
det har aldrig funnits mer än 3 st sv.sålda M5touring varav en
är alltså skrotad (testbilen från artikeln i Tekn.Värld 01/94) -
alla andra M5touringar i Sverige är direkt-importerade -
-
jag tror inte att en fin och fullt fungerande -M5touring- kommer
att bli billigare att köpa en just nu på lång tid framöver,
det gäller att slå till,
det finns redan tendenser att priserna stiger MEN det avser än
så länge enbart de som är -verkligen fina, fullt fungernde och
med någontig extra i from av utrustning eller färg m.m. -
-
vad fick du för premie-svar om man får fråga ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.