AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.486

Någon som saknar en lila M5 Touring?

Sida 2 av 4
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
m5toureg: finns min gamla DZY *** med i ditt register? och isf, vad har du för information??

mvh evers
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
evers@ DZY *** - schwarz II - prod.datum 09.09.1992 finns med -
skall kolla ikväll vad jag har på den !
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
evers@ DZY*** (316), körförbud 2003-06-01, avställt 2003-09-05, mätarställning 2002-12-05 = 242.350 km, 5 ägare -
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
okej, då kan du lägga till att det är exporterat till Åland hösten 2003 och smälld i somras, tydligen ska den blivit löst av FB, tråkigt att ytterligare en touring gått i graven.. Lösensumman ska ha varit runt 280k = bra betalt iaf :) saknar den, man kanske ska skaffa en och ha som söndagsbil.. någon som vet någon vettig till salu?

mvh evers
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
evers@ är detta DZY*** ?? exporterat till Åland ??
enl VV står den ju registerat på en privatperson i Västerås sedan
2003-02-28, den borde ju då vara avregistrerat, eller ??
inget försäkringsfiffel hoppas jag......?
-
det finns f.n. åter igen en hel del -M5touringar- till salu där nere
på kontinenten, speciellt en av de är 'mmmhhhhhh', OM jag får
tag i den, vem vill då ha min ??? ;);)
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
m5toureg: JAG!

Micke K. Länk
m5toureg; Hjälp Micke få sin drömbil, genom att köpa ytterligare en till dig själv och däregenom låta Sveriges finaste Touring ?hamna så jag har möjlighet att få se den varje? dag.

Mvh Stephan
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
b97_knl@ Stephan735i@
vi får väl se ;);) Sveriges finaste skulle det vara min ??, nej, nej,
det finns en Oxfordgruen-met. samt en -Orinoco- som har gått
långt under 10.000 mil och är förmodligen finare som min rätt så enkla -blå/svart- och -orinoco-bilen- är dessutom en bil
som ligger ännu närmare slutet från tillverkningen än min ;) -
-
den som jag spekulerar på är den 3:e från slutet, dessutom -macaoblau-met.- med en mycket speciell 'individual-inredning... (det som jag skrev sedan tog jag bort igen, annars blir det för lätt att hinna före.........;);) vi får se ! det är ju tillåtet att drömma lite;);)
--
tillbaka till tråden, tack vore en hjälpande hand från Stockholm så vet vi nu vilken bil det är som efterlystes här inledningvis,
den fanns i registret redan ;) eftersom det finns någon här som
känner ägaren så vill jag inte säger mer om bilen här och nu,
det finns ibland saker som det är bäst att ägaren själv berättar
om eller genom ombud, det är inget farligt men åndå bäst att
inte göra 'publik' -

M5touring register
m5toureg; Va finns det en Orinoco i Sverige det var mer än jag visste, var det fyra i den färgen? Varav denna är en av dom Länk maila gärna lite info om den Svenska Orinocon.

Förresten stämmer det att BL01939 färdigställdes i augusti 1995 alltså månaden efter BL01940-BL01943.

Den Macaoblåa låter som ett suveränt köp, hur många Kilometer?

Hur långt har din Avusblåa rullat?

Mvh Stephan
Gemini__
Näe, jag vill ha din bil "m5toureg"! =)) Har funderat lite, skulle vara mycket trevligt med en M5 Touring. Och då av årsmodell -95.

Mvh:
Thomas

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Stephan735i@
det var värst hur mycket du vet, jag är imponerat, faktiskt ! det
mesta har tagit mig MYCKET tid och möda och nu känner DU till
de mest -intima- detaljerna också ?? nu är jag knäckt ;);)
-
-orinocon- i Sverige byte faktiskt ägare för ett år sedan och UTAN
att jag märkte det DÅ, man hinner inte med allt ;), sä är det bara,
visst var det fyra i den färgen (hur vet du det ??) när jag öppnade
länken var jag säkert på att få se -Noah's- bil (som var med på
Alp-färden) men -Greg's bil känner jag också till, den 4:e har jag
ännu inte hittat. Sedan några dagar tillbaka var det meningen att jag skulle skriva brev till ägaren av den svenska -orinoco- bilen, den går i Skåne, har inte hunnit med det ännu, undrar varför ? -

""Förresten stämmer det att BL01939 färdigställdes i augusti 1995 alltså månaden efter BL01940-BL01943"" -
JO DET STÄMMER !! KOLLADE DU I 'ETK'n, 939 är därmed den
verklig sist tillverkade -M5touring- och tillverkningen slutade
därmed 08/95 och inte 07/95 som gäller enl alla de 'officiella' uppgifterna, därmed har vi lyft ytterligare en -hemlighet-
nu börjar väl jakten på 939:an `?? men den är -fjordgrau- om
jag minns rätt ;);)
-
""Den Macaoblåa låter som ett suveränt köp, hur många Kilometer?""
he,he, bra försök ;);) jag återkommer till den......;)

Hur långt har din Avusblåa rullat?
= DEN närmar sig 15.000 mil

M5touring register
m5toureg;

Det är inte för inte jag älskar att ta reda på fakta om bilmodeller jag gillar, och M5 Touring-95 är/var den E34 som jag allra helst ville införskaffa, det har inte ändrats nu när jag köpt den E34 vars utförande jag nästan är helt nöjd med, bättre bromsar och diffspärr är vad som krävs för att jag skall vara helt nöjd, men jag har "tyvärr" väldigt svårt att göra mig av med bilar jag trivs med, så någon försäljning av den svarta kommer aldrig att inträffa och då behöver jag få ihop hela summan som en fin Touringen kostar, men samtidigt räkna med, att behöva lacka om och fixa med rätt många små detaljer, dessutom är jag rätt kinkig på utrustning/färg och så vidare, så det skulle inte vara ett lätt jobb att hitta en M5 Touring-95 för mig.

Vore kul att träffas och få ta del av din kunskap/M5 Touringbank helt och hållet, inte bara små bitar här och där, även om det är suveränt att få ta del av på diverse forum.

Att det bara var fyra, skrev du, i tråden där Greg? frågade om sin bil på m5.com, så det kommer från dig från början, såklart.

Vet du något om var BL01939 har varit under åren? Är den Tysksåld? Jag brukar använda realoem.com eftersom den lättare talar om vilken månad som bilen är tillverkad, än vad ETK:n gör.

M5 Sedanen med VINnummer GD64733 Länk , är utrustad med kromade innerdörrhandtag, vet du om finns någon Touring med den utrustningsdetaljen? Eller kanske det finns en systerbil i Touringutförande?

Har du någon kontaktperson på BMW som skulle kunna assistera med information om 540i 6vxl och som lite enklare kunna få fram tillverknings/utrustningslistor, speciellt intressant är på 1996 årsmodell, men allra helst skulle jag vilja ha alla 540i 6vxl inklusive RHD och Nord-Amerika! Men jag börjar med 1996 årsmodell, så tar jag det därifrån.

Återkomma gärna när du köpt;) den Macaoblå, hur många tillverkades det i den färgen?

Mvh Stephan

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Fem st Macaoblå M5 touring?
En touring är också mitt "mål", om det är möjligt att få tag på en OK bil, det verkar ju inte lätt. Annars får man väl renovera.

Stephan735i/m5toureg: vi kanske kan mötas en sväng innan E34M5/BMW träffarna i Karlstad den 16 april? Tror vi kan utbyta lite erfarenheter över en fika eller så, jag har en del material som kanske intresserar er och jag vet att ni har sånt som intresserar mig hehe..
Stephan, du kanske dyker upp med din iM, i så fall är det möjligt att den skulle få kunna gå som en "M5:a" och vara med =)

-M5 E34 Limousine register Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Stephan735i@
jag återkommer med svar/kommentar, hinner inte just nu -
-
HD91@
macaoblau-met. (250) är ju en -sonderlack- till M5touring
MEN den är också förmodligen den mest vanliga SL -
jag räknar till = 13 stycken (Ohne Gewähr ! som tyskarna säger ;)
om så många numera eller framöver söker en fin M5touring kommer priser snart att öka BARA för det -
det finns hopp, den sista tiden har det dykt upp några fina bilar
som var inte kända tidigare, dvs. det kanske finns en hel del
bilar utanför den vanliga entusiast-kretsen eller snarare utanför
den kretsen som 'härjar' på olika forum ;);)
-
visst kan vi träffas innan mötet i Karlstad den 16/4, skulle vara
trevligt -
Stjäl lite av eran tråd.
Har funderat lite på bilbyte och hittat denna: Länk i närheten av mig(25mil) är det någon som vet lite historia över denna bil mer
än det som VV lämnar ut.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
bayern münchen: Den har varit till salu i säkert 5 månader, säger absolut inte att den inte är bra. Men priset är nog väldigt förhandlingsbart...
Var faktiskt lite intresserad själv men det var lite långt.

Sjöberg
Då måste han ha satt den till försäljning relativt tidigt efter inköp som var 040520 besiktigad utan anmärkning 040628.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
E helt säker på att den var till salu i october iallafall...
Har för mig att där inte var överdrivet många ägare.
Har tagit kontakt m han?!?

Sjöberg
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
bayern muenchen@ ?????
Arminia Bielefeld 3 - Bayern Muenchen 1 = hi,hiiiiii !
-
är detta (033) på bilden ?
bakre vindrutetorkare är förmodligen kass ? (inget ovanligt fel) -
kabel-föringen till bakre dörr bör kollas -
lycka till !
m5toureg@
Det var ett slag under bältet.Nåväl ligan leds fortfarande av FCB

Jo bilen är BL01033 har mailat och hoppas på positivt svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.