AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.378

Krom... de e snyggt de!

Sida 1 av 2
Det tycker i alla fall jag...

...och därför har jag nu beställt:
Kromsarger till backspeglarna
Kromade dörrhandtag
Kromade ringar till mätartavlan
Kromade nummerskyltshållare
Kromade fälgar 20"

Jag har monterat allt utom de tre sista sakerna som jag fortfarande väntar på. Det börjar ta form... =) *bling*

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
tänker varken säga bu eller bä förrän jag har sett bilder...
har du bilder?

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Säger som föregående talare, personligen tror jag dock att det kommer bli lite "to much" med fälgarna.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jag tror tvärt om , det är fälgarna som kommer att göra det andra kromet snyggt, till en bra helhet. VÄLDIGT mycket bling.
Så mycket kromgodis utan kromfälgar i "lagom" diameter hade no bilen fått ett "haltande" intryck.
Gillar krom, men skulle nog inte brett på det på min egen bil. Dock tror jag som sagt att det blir läckert
Rallyhazze: Var har du inhandlat kromdetaljerna till speglarna och handtagen?
Jag tycker att det är trevligt att höra lite åsikter kring detta.
Bilen är svart metallic så kontrasterna blir bra. Det kommer att bli riktigt bling och det är ett kul experiment. Jag har redan sett en del av resultatet då jag monterade spegelkromet och dom kromade dörrhandtagen, nice enligt mig. Just nu söker jag fyra kromade slutrör som ska titta ut under kofångaren.

Utöver detta har jag kromade njurar och -00 optik, kromad list på bakluckan samt kromade klarglasblinkers fram. Länk

POWERM: Jag handlar det mesta från eBay och Scheidmann.
Kromsarger till backspeglar: Länk
Kromade dörrhandtag: Länk
Kromringar till lysknapparna:
Länk
Kromringar till mätartavla:
Länk

Här är nummerskylthållaren. Länk
Jag valde Edelstahl eftersom den är i rostfritt. Dom andra är i plast.

kan inte du eller nån som har klarglasblinkers visa bilder på hur det ser ut när de är monterade på bilen?
Ras.mus
hur sitter kromsagerna runt speglarna? Sitter de utanpå de vanliga eller byter man ut dem? Hur får man loss de gamla i så fall?
Det låter fruktansvärt fult med så mycket krom, tycker jag :-(

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Ras.mus: Dom sitter utanpå dom vanliga. Otroligt bra passform!

a_kocovski: Jag kommer att ta bilder på bilen rätt snart. Just nu är den inne på lackering. Jag hade några små bulor på bagageluckan och en dörr hade fått små dörruppslag

ser fram emot bilder, jag gillar iaf mycket krom:)

//Danne
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag fortsättar med att vänta tills jag ser hur bilen ser ut med allt monterat

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hej rallyhazze ser fram emot bilder, jo jag undrar också exakt hur du gick till väga när du handlade på E-bay!
Mvh danne

Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Daniel.F...: Bilder kommer så småning om!

Jag vet inte riktigt vad du vill veta om hur jag handlar från eBay?

Det är enkelt att handla från eBay med ett PayPal-konto.
1. Registrera ett konto på www.paypal.com.
2. Anslut ditt kort under "funds"
3. Registrera dig på www.eBay.com.
4. Shoppa från eBay, betala med Paypal.
Klart!

Om man har några frågor kan det vara bra att föra en dialog med säljaren ifråga innan man handlar. Många skriver i sina annonser att dom endast skickar inom det egna landet men om man frågar brukar det gå bra att dom skickar till sverige mot lite extra fraktkostnad.

PS. Glöm inte att tull (ca8%) och moms (25%) tillkommer på priset varan. Jag har hittils lyckats komma undan det med lite knep och hjälp från säljarna.

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Eventuellt kan det vara snyggt med kromade handtag och kanske kanske kanske spegel listerna, men då skulle jag vilja göra om fönster listerna och stötfångarlisterna till shadowline, för att det inte ska bli FÖR mycket. Gillar personligen inte kromet runt fönstrena och stötfångarna, som ni kankse förstår.. Men det kan vara riktigt snyggt på andra små detaljer. Se på "face-liften" på volvo S80 med lite extra krom på handtag och några fler ställen, mycket smakligt!
ri
40
rille.r
740ia-97 step,tv/nav
Jag håller med Rallyhasse, crom är snyggt, jag har nästan alla dom delarna på min bil också, inte fälgarna och skylt hållarna är beställda. Tack för länken// Rille
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Säkert snyggt med fälgarna , men lite mycket med ram runt speglarna o handtagen, tror jag....
Men, man vet inte förrän allt sitter på plats.
Det är väl inte värre än att man kan ta bort det igen, eller?

Det går bra att återställa eftersom speglarna och handtagen sitter med 3M.

hmm har använt sånt på andra bilar, dvs som fästs med 3m, tyckte inte ddet blev brå, såg väldigt eftermonterat ut.. och satt inte helt tätt hela tiden.., men krom är snyggt:)

//Danne
Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.