AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
921

Hur intresserad är polisen?

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Var precis ut med hundarna på dagens sista pinkrunda. Ser då en grå Opel HRS 818 som står lite illa till på gatan med is på rutorna och med 2 st böteslappar på rutan, som f.ö saknade vindrutetorkare.Jag kände på dörrn, och den var olåst. Går in och kollar upp bilen, den är avställd, snubben som äger den bor i Sundsvalltrakten (granne till Ljusterdalen som är kriminalvårdsanstalt, (har kanske inte med saken att göra, men ändå).Enligt gula sidorna har snubben minst 7 olika mobiltelefonnummer. Verkar mysko tycker jag och ringer polisen. Svaret jag får är, "det där är inget vi kan göra något åt", och att "bilen är avställd men inte efterlyst", och att "ni i bostadsrättsföreningen själva får stå för kostnaden av bortforslandet, dvs. om inte bilen står på kommunens mark"! Men HALLÅ! Bryr sig inte polisen om att någon kört en avställd bil från Sundsvall-Uppsala, och att bilen sedan står olåst på en adress 30 mil från hemorten. Varför gör de inget åt saken?Han sa dock att det var bra att jag ringde. Hur skall man tolka detta?
/Anders
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
du ska tolka det som att även polisen har regler som de måste hålla sig till... de kanske vill men inte kan göra ngt åt bilen... man kan inte bara ta ngns bil hur som helst bara för att den befinner sig på fel ställe... hade de tagit den på bar gärning körandes så hade det nog varit en helt annan sak.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Putta ut bilen på en busshållplats. Flyttas omgående.

//Player
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Det finns en busshållplats ca 50 m bort, bra förslag:-)
/A
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Gör det bara när ingen ser dig! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Anders,
Vilken gata står den på?
Uppsalabo.

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Erik!
Malma Backe
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ljustadalen heter det förövrigt hehe :P Inte världens bästa område kanske....

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.