|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa nya sommardäck till bilen och undrar nu vilka däck som är mest prisvärda enligt er. däcken skall var 255 eller 245 /35, 18''. tacksam för svar! | |
|
Köp Continental SportContact 2. Helt oslagbara däck, tysta som få och ett helt suveränt grepp. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
manowar: Låter bra det du säger med tanke på att fyra däck av dessa sort ligger och väntar på att komma på 325an till våren för första gången... AndersE: GY Eagle F1 hade vi på en tidigare bil och dom fungerade utmärkt. Vet dock inte hur priset är på dom. Tror dock att dom är ganska dyra. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
jag är inte beredd att lägga mer än 10'' för än uppsättning så vad är att rekommendera då? tacksam för svar! |
|
|
www.dackonline.se Du behöver inte lägga mer än 10 för fyra bra däck. Jag skulle dock inte lägga bredare än 235 i fram om jag vore du... Länk (Ny i galleriet) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Michelin PS2 är bättre än Conti sp 2, men 700 st dyrare(255) vill du ha däck som är mycket för pengen välj Uniroyal Rainsport om det finns i de dimensioner du vill ha. Inte det allra högsta top of line men prisvärt och bra däck. GY FI GSC d3 verkar många vara nöjda med också. ///MVH Hasso Länk |
|
re: Anders S Varför inte mer än 235 fram? tack för alla tipsen allihop! |
|
|
Blir ju så jädra spårkänsligt. Nu vet jag inte vad du har för bredd på fälgarna men om du kan, så skulle jag inte montera bredare än så. Definitivt inte 255 i fram (om det ens går med tanke på styrutslaget). Länk (Ny i galleriet) |
|
|
re: anders s har 255 både fram och bak nu, på bbs rc 18'' fälg (vet ej fälginfo) fråga: vad kostar det att lämna in ett par däck på däckverkstad och kränga på dem på fälgen om man köper däck på nätet? |
|
|
Har för mig att jag pröjsade en 500-hundring när jag kom med däck från dackonline och krängde över på befintlig fälg (av med gamla först). Tycker du inte att det är spårigt med 255 fram ? Länk (Ny i galleriet) |
|
|
re: anders s Hur menar du då? |
|
|
Någon som har testat Hankook VENTUS SPORT K104. Däcket har mycket bra testresultat på dacktest.se plus att det är billigt ca 1600 per däck! Hankook ventus sport k104: Länk Goodyear EAGLE F1: Länk Continental SportContact 2: Länk Vilket är bäst av dessa? |
|
|
AndersE: Japp, jag har Ventus K104:or på mina 18" M-Parallell till 750:in. 235 fram, 255 bak. Positivt: Greppet på torr och blöt asfalt tycker jag är klart godkänt, och de känns inte veka eller sladdriga vid kurvtagning. Dessutom ser de helt OK ut, med lagom "aggressivt" mönster :-) Negativt: De var såphala när det kom en skvätt snö en kväll i november, så de är garanterat inga vinterdäck... Jag tycker vägljudet kunde vara lägre, men jag är inte säker på att detta egentligen beror på däcken då jag inte har något att jämföra med på samma bil. Har inte kört dem mer än ett par hundra mil, så jag kan inte säga något om slitstyrkan ännu. Jag har läst en del recensioner om K104 på nätet där de får övervägande gott betyg, och jag håller nog med - rekommenderas i "budgetklassen", med reservation för slitstyrkan. Mvh. /Kjell |
|
|
Jag har nu haft Hankook ventus sport k104 (235 17") tills förra sommaren då det tog slut helt. Men de är jag mkt nöjda faktiskt, bra grepp på torrt väglag, tappade dock grepp en aning vid för snabb kurvtagning. Men de var samtidigt lite kul så.Men helt klart värt pengarna. #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
>hasso<.....vad anser du som gör Michelin PS2 bättre än Continental SP2? #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Kollade vad ett 275 däck (hankook ventus sport k104) kostade mot vad ett 255 däck kostade och upptäckte att det bara skilde 140 spänn. Vilken fälgbredd i tum, måste jag ha för att kunna ha 275 däck? Finns det något negativt med att ha så breda sulor bak på bilen? tacksam för svar! / anders E |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Michelin 245/275-18" är tystare än 235/45 Conti sp2 och helt fri från spårkänsligt på dåliga vägar typ våra rodelbanor. Conti är absolut inget dåligt däck, har åkt på dessa i 5 år snart och är mycket nöjd med dessa. Men Michelinen var en mycket positiv överaskning. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.