|
|
|
|---|---|
| Nån som vet om man får en 2:a på besiktningen om airbaglampan lyser? | |
| Nope, gick bra för mej iallafall. | |
|
Nej, troligen inte, ska gå igenom ändå! Bes. senast i Måndags med lysande Airbag, u.a på papperet! ///Magnus |
|
|
Häh! Vad är bilprovningen i Sverige egentligen? I Finland är det tvärstopp om den lyser! Är ju en otroligt viktig del i bilens passivasäkerhet... |
|
|
Det finns inget krav på Airbag. |
|
| Wow! Hur gärna hade jag inte varit med om det då finska besiktingen av bilar jävlats med mig 2ggr med detta:) | |
| ok, tackar för snabba svar :) spekulerar på en bil där lampan lyser nämligen | |
| Det blir en 2 hos bilprovningen här i Sverige. | |
| jari65: VET du med säkerhet att det är så? | |
|
Nopp ingen 2:a för lysande Airbag lampa däremot en 2:a om det var lysande ABS lampa. Besiktigade min 323 med lysande Airbag lampa och det gick bra. ------ Länk Länk |
|
| Länk | |
bmw320cab |
har kört in min med lysande AIRBAG lampa och dom säger ingenting. Eller har jag fel , vart är du jesperado.? |
| Jag fick en 2 för 2 år sen på en audi. | |
| kolla länken i mitt förra inlägg..lysande airbaglampa innebär ej en 2:a enligt bilprovningen själva | |
|
Airbagsystemet kontrolleras inte på något sätt vid en kontrollbesiktning, bilen underkänns alltså inte om lampan lyser... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag har regbesiktigat min 850 med lysande Airbag-lampa och de sa inget.... //Pacman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.