|
|
|
|---|---|
|
Arbetet med den alpinvita besten går vidare...:-) Skämt åsido, har satt dit en ny torkarmotor nu, och det fungerar nu mycket bättre, men fortfarande inte bra... Alltså, intervallen fungerar perfekt, och om jag kör på intensiven fungerar dom också som dom ska, sveper några gånger i lite högre hastighet. Men övriga två lägen, halvfart å snabb funkar inte alls, inte vanliga vindrutespolningen heller. Kan det vara reläet den här gången som måste bytas? Sen tycker jag att kopplingen är lite skum i bland, när man kryper sakta fram och har pedalen nästan helt uppsläppt så "klapprar" liksom pedalen lite, lever ett eget liv liksom. Vad kan det vara? Urtrampningslagret? Nåt med hydrauliken? Till sist tänkte jag bara framföra en gammal E28-sanning: Mer bil för pengarna får man inte! (Även om min var i dyraste laget...) Min bil: Länk | |
rsarits |
Torkarna vet jag inte vad det kan vara för fel på, men kopplingen brukar bete sig så där om den: 1. Är "hård" -typ husvagnskoppling 2 Har kommit olja på lamellpaketet Men i dessa fall så brukar den också hugga ganska tvärt när den skall gripa in |
|
Alltså, kopplingen fungerar perfekt i övrigt. Hugger aldrig och tar inte högt osv... /Krille |
|
|
På min 518 brukar den bete sig så när man har suttit i bilkö i 20-30minuter. När den blir varm helt enkelt. Kanske är så att lamellerna sväller av värmen och beter sig lite konstigt? Inget som stör mig direkt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.