AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
784

M3 stöldrisk?

Pa
213
Parham
BMW 528 -98
denna fråga går till er med M3. Känner ni er oroliga när ni lämnar bilen på parkeringen? Har hört att M3 är väldigt populära hos biltjuvar. Jag var nere på en bilfirma där jag bor och tänkte provköra en M3 som dom hade där nere, försäljaren beklagade att den var såld. Sen så sa han att den nya ägaren fick den stulen efter 1 vecka!! Om nån hade stått och försökt stjäla min bil, kan tänka mig hur han försöker starta bilen men inte förstår sig på att man måste ha dosan till startspärren, då hade jag sprungit ner med hagelbrakan =)

"I´ll make him an offer he cant refuse"
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
E36 det är en 316,320,325. jag pratar om en M3

Ja, men menar du E36 M3?
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
japp ..

Philly
köp en 316 för GRYMT lite pengar med KOMPLETT M paket och prova, här jag bor känner alla alla, så det spelar ingen roll om några hatar varandram bilarna ger man bara faan i :D

BMW
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
haha nej asså ja ska inte köpa ny bil. jag köpte en 325i med M3 front kjolar och bakspoiler, m3 ratt o spak och fullt utrustad för 2 dar sen. jag undrade bara om folk me m3 oroade sig för sina bilar.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror stöldrisken inte är jättestor om man har larm/imob. Isf är väl risken att få bilen vandaliserad mycket större. Eller att bli av med sina M-spelgar...
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Tror det beror mkt på var man är, iofs har jag ingen M3 men dock en M5...
Klart man e lite nervös när man ställer den på ngt konstigt ställe...

Sjöberg
Philly
parkera den jämte sängen =)

BMW
Precis som Sjöberg säger så känns det bäst att få parkera den hemma i garaget.

Pa
213
Parham
BMW 528 -98
joo iförsig...själv skulle jag va väldigt nervös av att lägga en M3:a utanför mitt hus då jag bor i gränby, ett rinkeby liknande område. Men dom flesta grabbarna som bor här vet vilken bil som är min så dom respekterar det liksom, fast man e ändå lite nojjig när man släpper ögonen från svarta pärlan =)

Har blivit av med en M5 E34...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vill tjuvarna verkligen ha bilen så tar dom den,va du än har tryckt in för säkerhets prylar i bilen...

Men i alla fall så är de klart att de blir större risker att få bilen snodd lr liknande om du har en M3 än om du har en 320 tex..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.