|
|
|
|---|---|
Lasseman3 |
Jag köpte nyligen en BMW 2000 -66 i fint originalskick och undrar vilka fler här som har en sådan? Det vore bra att få lite mer kontakter när det gäller denna modell för bla. tips och reservdelar. Mvh /Lasse |
|
Vi äger en tilux-67a, mycket trevlig bil. Ca 10000 och 3 ägare. Mycket från 02 passar. Börjar nog bli lite svårt att finna fina inredningsdetaljer och kaross. MVH Topchop |
|
tvåtakt |
Jag har tyvärr sålt min 1800-70, och känner mig som en halv människa nu mera... Men jag har ägt en 2000-67 också. Jag kan bara gratulera till inköpet av din -66. Om någon vet om någon mer liknande till salu, så kontakta gärna mig! Dom senare med den moderna bakaxeln och 12V är ju trevligast, men dom har ju ful instrumentering. |
Lasseman3 |
Jag har under två års tid letat en fin 02:a eftersom vi under min uppväxt hade en mintgrün 1502 -76. För en dryg vecka sedan fann jag en 2000 här i Skellefteå som en gammal gubbe ägt från 60-talet fram till i höst då han sålde hus och bil till den som jag köpte bilen av. Efter att ha sett så många nedkörda 02:or så var det lätt att bestämma sig för denna bil, trots att det var en 00:a. Bilen har varit i drift under alla år dock har den endast gått 9900 mil. De senaste åren har den körts 10 mil/år. Värt att nämna är att ägaren tydligen levt ensam under alla dessa år och förvarad bilen i garage, därför är inredningens i nyskick. I övrigt är allt original tex. så har aldrig någon stereo monterats. Det enda rost som finns är vid blinkersen...så klart...dock litet till omfattningen. Om någon har framskärmar att sälja så är jag intresserad. Tvåtakt: När kom moderna bakaxeln och 12V? |
|
Jag har en 2000 som står i garaget och väntar på renovering... Har hittat skärmar så det enda som behöver svetsas är fronten under kofångaren. Bilen är orginal med blaupunktradio och navkapslar i nyskick, vilket säkert hör till detaljer som kan vara svåra att hitta på beg. marknaden. Förarstolen är kass men resten av inredningen duger ganska gott. Hälsningar Gunnar |
|
tvåtakt |
Nu har jag fått tag på en 1800-69. Den har just fått E30-fälgar och däck med vit rand. |
|
Hej! Äger 2 st 2000CS (coupen) som delar väldigt mycket mekanik och delar med 2000 modellen. Bägge är rullande och fina, men under stegvis renovering. |
|
Lasseman3 |
Det verkar finnas några 00:or då man börjar gräva lite. quixotic2: Kul med två så unika bilar. Det är inte vanligt att se dom på vägarna. Mvh /Lasse ---------------------------------------------------------------- OT: Jag har funnit en reservdelsbil (BMW 2000 -69) som har en mycket fin mörkblå inredning. Om någon har behov så hör av er. Jag letar efter original gummimattor, navkapslar samt snobbringar. ---------------------------------------------------------------- |
|
Jag söker efter en 1800 eller en 2000 i bra skick, alla tips mottages! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jag har hittat en 2000 -69 till som ska säljas. Den är i väldigt gott originalskick. Lite matt i lacken och bägge framdörrarna är lite skavda och så är drivaxelbälgen skadad enligt bes. papper. Annars så har den taklucka och sportratt vilket jag inte sett tidigare på denna modellen. Vad ska man ge för en sådan bil? /Stefan |
|
|
Min sambo har ägt den 1800an som på bild drar en 5 serie toring, längst ner på mektips sidan, hon ärvde den av sin farfar som ägt den sen ny. Vi har senare hittat bilens service historik, brochyrer mm men inte fått kontakt med han som köpte bilen. Jag har 3 snobbringar liggande. |
|
|
Runt 10 tusen torde vara ett rimligt pris, skulle jag nog betala, förutsatt att bilen är körbar och besiktad och inget rostvrak. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.