|
|
|
|---|---|
|
Jag är lite förvirrad. Har hittat en 530 E60 från 2003 (i Tyskland)som har Navigation Business. Har den alltid en skärm uppe i panelen? Någon sade till mig att den bara har en liten liten skärm nere i mitten med bara pilar och ljudinstruktioner. Hur ligger det egentligen till? En 530 2003 med under 1000 mil som kostat 60.000 euro för ca 35.000 är väl ganska bra? | |
|
Navi business har ingen karta eller färgskärm(rätt mig på denna detalj osäker om färgskärm) till skillnad från navi prof. Det är vanliga idriveskärmen pilarna visas. Kolla bara så att det inte är en billigaste billigaste mätarskruvad vraket hos en vimpelhandlare annars låter det ju bra rent spontant. Asken |
|
|
Får hålla med om Askens varningsflagg där. Mycket få tyskar köper en 530i med navi och kör 500 mil per år. Ju större bil och motor, desto fler mil körs per år, generellt sett. Trevlig bil annars! Lycka till! |
|
|
Är lite osäker på Nav business, det finns nämligen två varianter. Dels den som Asken skriver om där den vanliga idriveskärmen används (se broschyr BMW 5-serie) dels den som de visar bild på i teknik lexikon på bmw.se, länk: Länk Den senare varianten är ju inte spec sexig...den i idriveskärmen är ju ett mkt bra alternativ till pro varianten. || jensa || |
|
|
Den senare varianten är till x3 1 serie 3 serie 5/6/7serie har inbyggd skärm för båda navina. Asken |
|
|
Navi busineess, har färgskärm, dock bara den lilla standard varianten; Business navin inkl lilla standard skärmen: Länk Proffesional navigation där man får stor skärm och splitscreen: (vår bil) Länk BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.