|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är på jakt efter ett fixeringsverktyg till kamaxlarna på min V8:a! Är det någon som har ett och som vill sälja eller hyra ut det till mig? Jag bor i Göteborg i veckorna och Helsingborg på helgerna. mvh Peter | |
|
Ingen som har ett eller har något tips om var man kan få tag på/låna ett verktyg? snart vår! |
|
|
Är det verkligen inte någon som själv har ställt kamaxlarna på sin M60? mvh Peter |
|
|
Jag har funderat på att göra det men kostanden för verktygen har avskräckt. Bland de många som saluför dessa finns: Länk Länk |
|
Paap Reeder |
... jag har just ställt mina kammar på min M70 med en jigg jag gjort av extra hård ek eller var det teak. Viktigt är att vinkeln till toppen blir 90 grader ... på en M70 i a f. Vet inte hur kammen på en M60 ser ut. Skicka en bild till mig så skall jag bedöma om det går att göra själv. På BMW kostar jiggarna närmare 3000:- till min V12:a. MVH /// Paap R |
|
okej, jag har bilder på hur allt ser ut. kan scanna in dom och maila(?) i morgon. kanske kan funka att göra en jigg själv.. men det hade endå känts bättre med riktiga fixeringsverktyget... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.