|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
nä nmu e det gjort en rapportering av alla personangreppsmail då detta har spårat ut totalt..jag gömmer mig mig knappast med företagets emailkadress heller då ja redan gått ut öppet med att bilen gått sina mil.. sedan att ngn typ ras.mus nämde att bilen kan ha gått hur långt som helst så kan du ju kolla lita noggrannare inna du kläcker ur dig dig hot o besvärjellser ... Jag köpte en codeplug o bytte när mätaren slagit om till 29 996 sedan gick bilen 2 mil från lerum o hem innan ja bytte... så den som köper bilen får mkt riktigt veta detta... Men att sedan säga "får hollöa koll på reg nummret o polisanmäla" detta trodde ja nog aldrig man skulle få höra på ett "seriöst" forum som ni alla kallar det.... Men för eran nyfikan räkning kan ja nu meddela att bilen skall hämtas på fredag o köpesumman blev 24 000:- SÅ NU KAN VI FÅ SLUT PÅ DISKUTERANDET sedan till er som fått diverse mail..:jag tror ni hade reagerat likadnat om ngn vile sabba eran bilaffär när ni vill sälja... Mvh Jonaz Carlson som ägde en e32 750ial....(mkt nöjd ägare dessutom) |
|
|
e väl lika bra o be om ursäkt för alla min a stavfel oxo annars kommer väl det 10 inlägg om det oxo.. har trots allt jobbat sen 05 imorse P.S!!Har redan planerat mitt nästa inköp..kommer därefter hålla till i z forumet(hoppas jag) |
|
|
Grattis! till försäljningen och ditt köp av Z modell Z3, Z4, Z8, Z1? Min favorit är Z1 den tilltalar mig allra mest av Z-modellerna . även om övriga också är okej. Mvh Stephan |
|
|
Njae, mailat och hotat folk hade nog inte så många gjort. Blivit irriterade, javisst men inte hot... Bra att du ändrade infot i annonsen, känns bättre när man vet att inte bilaffären kan rekylera för att man ljugit om ngt. Tror ju knappast att detta forum var det som avgjorde att du beslöt att ändra annonsen, då många bmw-spekulanter på blocket inte har en aning om denna sida så hade du nog kunnat sålt den ändå. Lycka till med z-bilen. /Christofer |
|
Ras.mus |
Faktum återstår att Jonaz försökte lura någon att köpa bilen... Och jag tror fortfarande inte att han bytte codeplug direkt när den slog om... Men å andra sidan är det inte jag som köper bilen! Och den stackaren som gör det kommer säkerligen att förstå så småningom att bilen inte alls gått de mil som Jonaz påstår. hade detta varit seriöst hade dokumentation funnits från BMW att codeplugen är bytt och vid vilket miltal! Så, för att summera... Jonaz har redan visat att han inte är att lita på när det gäller att skruva mätare. Att någon sedan skulle tro att han bytt codeplug osv på rätt sätt och angett rätt miltal är väl en önskedröm från hans sida? |
Ras.mus |
Dessutom så skrev jag att man kan kontakte den han säljer bilen till och upplysa om Jonaz mätarfiffel-historia... Sen kan köparen själv avgöra vad han fått reda på och vad Jonaz dolt. Och detta är inget personangrepp.. Är inte alla andra här trötta på att höra "jaså det är en importbmw, då har den säkert gått 20 000 mil mer än mätaren visar" bara för att såna här personer lurar folk? |
Ras.mus |
Och dessutom ang. hot-mailen... Hade jag försökt sälja en bil och angett 18000 mil och den gått över 30 000 (hur mycket får vi aldrig veta) och folk här på forumet hade kommit på mig så hade jag skämts ögona ur mig, inte skicka hotbrev!! Hade någon försökt sabba en seriös försäljning så är det en annan sak, men att klaga på folk för att de klagar när man gjort något så lumpet är ju rent av pinsamt! Tänk på att de som sitter här kanske säkert köpt en skruvad bil nån gång och förlorat multum stålar på det! Så, jag tycker nog en ursäkt till de du skickat hotbrev till är på sin plats. |
|
Tycker faktiskt att vi lägger ner tråden, kommer ingen vart och vi lär ändå knappast få reda på sanningen, dvs. hur det verkligen står till i ärendet. |
|
|
RAS.MUS det där med codepluggen va en rent ekonomisk fråga... begagnad codeplug 200:- ny på bmw som hade nollställt o intyg mm 2300:- detta e en 88 som hade gått precis 299960 plus 2 ynka mil... som sagt en ren ekonomisk fråga då ja inte gett mkt för bilen pga dödsbo... sedan e det ingen importbil den e svensksåld.. möjligt att folk lurat dig på mil men ja ser ingen chans till att lura folk då autopowers eminenta forum finns...:-) SEDAN TILL ER ANDRA det lutar åt en z1:a .....men som sagt det e ingen lätt bil att hitta för rätt pengar...men jag ska ha en bil som man kan fäla NER dörrarna på för det e riktigt 80tal.....sedan en glassig skjorta á la Don Johnsson o sedan TopGun spundtrack så e man hemma..:-) Väl mött i sommar med z bil.. |
|
|
Jonaz: Har du kvar den gamla pluggen? Har du lust att donera den för "utbildningsändamål" - maila privat. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
så nu e bilen hämtad o såld.....säger inte vart..inte heller regnummret..23000:- |
|
|
måste säga att bilen påminner väldigt mycket om min gamla som mätaren hade slutat fungera på vid 29960 mil... men dock andra fälgar på när ja sålde den me vxlådsras motor som gick på 11 cyl, drog mer olja o kylvatten än bensin på slutet. Men sålde den dock för 7500 spänn.....ärligt, Till en som fixade lådan o sålde den vidare till nån stackars sate Lucifer.... |
|
|
kan intyga att bilen såldes tillbak till den som hade bilen innan den föregående ägaren..alltså inget gammalt vrakk..sedan påpminner den ju om många bilar då det va en original 750ial med andra föälgar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.