|
|
|
|---|---|
|
hej på er alla. jag funderar på att börja bygga ljud i bilen igen. (e30) Så jag undrar om nån har lust att skicka lite bilder på era byggen. | |
|
Här har du ett par bilder på mitt ljudbygge, dock i en E36... Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Peter_1982: en liten fråga om täckglaset över stegen. Har Du själv fräst ur MDS loggan eller har Du lämnat iväg det? Eller är det frostat? mvh Rutger |
|
| Täckglaset är vanlig plexiglas, 4mm tjockt har jag för mig. Loggan har jag själv fräst ur från undersidan, sen belyst med ett knippe starka lysdioder... | |
|
Då kommer andra frågan, och kanske tredje... :) Peter_1982; Hur låter detta i din bil?... Jag tänkte mest på att det är 'svårt' att få in basljudet i coupen, har du portar upp i hyllan?...kanske du kan dela med dig av lite sådana bilder? Och har du tätat med något i 'baljan' eller bara byggt rakt i den?...hur är det isf mot fuktskador, eller är det tätt där nere? i övrigt ett mycket snyggt bygge, dock gillar jag inte MDS saker, men det är smaksak...! |
|
|
Om du har mycket bilder som kanske blir 'jobbigt' att lägga upp, så kan du skicka dom på MSN om du vill/orkar... Är på G att bygga bil-ljud själv, så jag behöver i stortsett alla tips och trix jag kan få, är en såkallad 'amatör'...Mitt första bygge blir det... :D djstiiiv@hotmail.com |
|
|
Jag har inte några direkta byggtbilder direkt. O gällande ljudet så tycker jag det låter rätt okej. Men det är långt ifrån den ultimata konstruktionen, väldigt mycket av basljudet stannar helt kvar i skuffen som synd är. Har haft lite planer på att såga upp några hål i hatthyllan, men jag har lite annat o styra med också så det har inte blivit av. Baljan är inte tätad nånting alls. Enda jag gjort där är o såga till en bit tjock träskiva som jag försedde med distanser så den kom plant o sen skruvade fast mha den bulten som vanligvis håller reservhjulet. Den muttern gömt numera under kondensatorn. Har inte tätat någonting därnere annars och har inte heller märkt av fuktskador eller några problem alls... Att det blev MDS var från början en prisfråga. Behövde akut ett billigt slutsteg precis när jag köpt bilen för alla sladdar var omdragna från dörrhögtalarna bak till skuffen o skulle drivas med slutsteg. Blev ett MDS AC4 för 1500spänn och det lät dugligt. Orkade inte beställa från nätet så det blev lokala Audio/Videobutiken som endast hade mds som märke när det blev tal om baslåda. Ljudet kanske inte är i bästa klassen, men för de pengarna sakerna kostar så tror jag faktiskt MDS är svårslagna. |
|
| Blev visst både gramatik o stavfel, men men, man kan inte få allt här i världen... | |
| Tac för ett bra svar! ;) | |
|
lite bilder på min fd finns på www.ljudstudion.nu klicka på teamsidan o sen danne.. bilen hade dubbla 6,5" i kickpanel + 5" på brädan och diskant vid backspegeln. dubbla 12" i bagaget och 3st steg i bagaget. ja den lät bra, kom 1a på SM i billjud och 2a på EM (obs, inte spela högst utan låta rent) mvh Danne (med nyköpt bil som väntar på stereobyggnation) |
|
|
Danne: Läckert!!! Kanske borde anlita dem (Du kanske jobbar där?), de verkar helt klart väldigt kunniga. Vet ungefär vad jag vill, men vet inte om jag får till det själv. Har Du en uppfattning vad det skulle kosta att låta dem gjuta och färdigställa en låda anpassad för ett specifikt utrymme?? /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.