|
|
|
|---|---|
svavelvinter |
Hur mycket stryk tål en bakaxel? Jag snackar om bmw coupé e36 här Vad skiljer en 320 / 325 / m3 bakaxel förutom utväxling? Tål dessa lika mycket? Har nämnligen nu under vintern köpt en motor med rejält med mos till min 320 och undrar hur mycket kardan/bakaxel pallar? Man vill ju nämnligen leka så mycket som möjligt, bränna däck och så vidare. |
Philly |
bromsa upp bilen i sisådär 20 min så knakar det nog till! BMW |
svavelvinter |
det tål såpass mycket alltså? motorn pumpar 500 hästar ungefär |
|
Både 325 och M3 har större drevsats än 320. Vet inte vad dom pallar men jag har kört sönder kronhjulet på en 320 diff med 218hk, var iofs ett gjutfel men den höll för 150hk. _______ //Niklas |
|
svavelvinter |
Hmm okej, så jag bör kanske byta till en m3-bakaxel? |
| pröva byt ifall den pajar!!! | |
|
Nackdelen med 320 är att den har en smalare klump med längre drivaxlar. M3 klump är jobbigast att få dit för då behöver du klump, 325 drivaxlar med medbringarna från en 325 klump samt kortare kardanaxel. 325 klumpen går lättare dit då behövs bara drivaxlarna också. _______ //Niklas |
|
|
Jag har 325 diff med axlar om det e intressant. harvare@bredband.net maila. Jag försökte byta till M3 diff på min 325, men det e för mycket jobb. Ingenting stämmer... Om du tar en från 3.0 an passar fästet bak, men inget mer. På 3.2 liters passar ingenting på en 320. Länk www.reptil.nu |
|
svavelvinter |
B1 e du henrik på reptil ? :D Stefan Lundberg här. Jo jag är nog intresserad av 325 deff med axlar, är det med hela klumpen? Maila mig Mvh Stefan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.