AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.358

Lustig extra finess på E46

Sida 2 av 2
Johan har helt rätt.

De krävs minne i stolarna för att få denna funktion.
Har du minne i stolarna så kan du även nyttja minnet till olika spegelinställningar. Ganska praktiskt om olika långa mäniskor nyttjar samma bil.

Powerfold (elekttiskt infällbara backspeglar) är en separat funktion som sytrs av en mindre knapp från förarsidans dörr där styrningen till speglarna sitter.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag visste väl att du skulle veta, Wendtan...! :))))

Fredrik: mao har ni inte minne i stolarna...vad har ni för stolar: standard, sport, tyg, skinn...?

/ Joakim

Länk
Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
ufo: Vart köpte du dina M Speglar? Orginal eller?

Ufo:s speglar är orginal ja.
Letar du replikor som passar sedan/touring?

Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ufo:
här har du en bild på insidan av bilen:
Länk
Vår inredning är den som följer med i M-pkt.
Länk
så ser bilen ut på utsidan.

Wendtan:
Har glömt att rapportera hur det gått med fälgar till vinterdäcken. Hittade ett par beg. till bra pris så vi slog till. Blev dessa Länk är iofs E36 fäljar som du med all säkerhet känns men när dom kom på bilen så blev det riktigt snyggt, bättre än vad jag hade vågat hoppas på.
Att det sedan satt fräscha sommardäck på i samma dim. som till compacten var inget minus:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Fredrik: snygg inredning! Men ni har alltså inte el-stolar? Eller kan man ha det utan att ha minne på dem?

/ Joakim

Länk
Ufo: De är bara coupen som har elstolar standard. Och ja man kan ha elstolar utan mnne.

Om Anderssons inte valt till elstolar så är det manuellt justerbara sportstolar som följer med sportpaketet.

Andersson: Ja du kan glädjas åt att de går på 16" på er e46 :=)
Då är urvalet betydligt större.
Kul att de blev snyggt. Duktigt lyft mot plåt :)

Länk
re
41
replica
328ci -00
Jag har el-stolar men har inte upptäckt något minne funktion... iofs så är det bara jag som kör den =)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Ufo: Glömde jag helt att svara på!, vi har inga elstolar. och japp precis som wendtan säger finns elstolar utan minne.
Inredningen är trevlig, dock saknade jag skinnet i början som vid hade på E39an men nu har jag vant mig vid det nya!

Wendtan:
Japp det är skönt att 16 tum går på, Ditt problem får vi rubricera som dagens i-landsproblem=) Ska försöka ta några nya bilder och lägga upp i helgen när den är tvättad, efter en veckas ihärdig snö/regn/tö-väder ser den inte lika representabel ut som vid tvätten helgen som gick=(

replica:
Om du har minne eller ej på stolartna upptäcker du ganska lätt eftersom det gå ska finnas knappar märkta 1,2,3 samt en med ett "M" för att välja och ställa in minnena.

/Fredrik

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
gick lite snabbt: ska självfallet stå stolarna, samt då istället för gå på slutet.

/Fredrik

Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
wendtan: Touring

Mr Big: Då får min rekommendation bli Schmeidmanns Replikor.
Länk
De är i väldigt god kvalite samt passar sedan/touring rakt av.
De är dock inte så billiga.
Annars finns det replikor hos Stylabilen med i olika prisgrupper.
Länk
De är ingen exakt replika då Bmw fortfarande har patent på ursprungsformen. Men de är inte långt ifrån.

Länk
DanneE
wendtan->
Du har inte kunskap i vad det är för kontaktstycke på orginal M3 E46 speglar?

Letar efter "Ribbon" pga jag har en 2005 modell.

/Daniel
320dT M ´05
Mer info: Länk
Jag köpte M3E46 orginal speglar för någon vecka sedan. De är 6 kablar och en mindre svart kontakt. Kontakterna skiljer sig dock från sida till sida.

Men visst måste du kunna köpa M3E46 orginal speglar med ribbon connector? De senare m3e46orna måste ju ha detta orginal.

Här är speglarna jag köpte: Länk

Efter 2003-09 så bör det vara denna spegeln med s.k. ribbon connector: Länk

Länk
Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
wendtan: Tackar då ska man beställa från den danska sidan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.