|
|
|
|---|---|
|
Hej har en jobbarkompis som har en 728 -97 som han har haft sedan ny. Han har behandlat bilen som ett barn. Bilen var en demobil på LO's bil i västerås när han köpte den. Bilen har som sagt gått 4600 mil väldigt väldigt försiktiga mil. Utrustningsnivån vet jag ej men misstänker att den inte är så högt. Har lite svårt att hitta en liknande annons på internet så vi vet inte riktigt vad den kan vara värd.. Någon som har en aning | |
| Har oxå en 728 från 97. Jag gav 95 tusen förra året i Oktober. Lagom utrustad men ack så fiiiiiin! | |
| Hur långt hade den gått?? | |
| Vi säger 125 000 kronor privat, lågt miltal och eftertraktad modell, dessutom svensksåld. Priset kan bli högre, svårvärderad som attan! | |
| 11500 mil. Registrerad mars 97 i tyskland togs in privat september 97 samma ägare tills jag köpte den | |
|
Här handlar det om att hitta rätt köpare. Någon som uppskattar bilens skick, historik och miltal och inte bara viftar bort det med "Jaja, den är fin, men det finns likadana för 60.000 i Tyskland!". Det är som du säger svårt att hitta en liknande bil i annonserna, men E38B12:s tips är nog inte helt fel. Saknar den HELT extrautrustning får man nog räkna av 10, tror jag. Skulle tro att denna bil skulle sättas ut i hallen hos valfri BMW-handlare för runt 150.000 kr, men då ingår ju lite garantier och dessutom troligen en prutmån på 10-15.000 kr. |
|
| Ok han har funderat på att sälja den nu. "killen" är strax över 60. Det är tyvärr en annan på företaget som har första tjing på den så vi får se.... | |
| De ba buda om den | |
|
En lågmilare behöver inte enbart vara positivt.....har den gått "för" lite kan det ju tex vara dags för byte av ljuddämpare, gummibussningar mm för att det rotat och torkat pga för lite användning och korta körsträckor om man inte tagit hand omdet under årens gång. MEN,,,en E38 med 4.600 mil.....är väl som en STOOR godispåse. Men i det här fallet svårvärderad kanske,,,,en bilhandlare bjuder ju att skambud....en som verkligen uppskattar vagnen...mellan 110.000 och 130.000 beroende på utrustning. Väl vårdad har du ju en bil som håller i många mil och år...varför säljer han en sådan baby ? |
|
|
Han ska snart gå i pension och vill ha en mindre bil. Som ett exempel på hur han sköter bilen så kan jag beskriva två små historier. 1: Han kör till jobbet men parkerar på en parkering 300 m från kontoret av den anledningen att det inte står några andra bilar där. VARJE dag Firman hade ett informationsmöte strax före jul nere på stan med mat och hela rasket. 2-3 km till stan. Mötet skulle börja kl 11.00. Han försvann kl 9.00. Han for hem och parkerade bilen i garaget och tog bussen in till stan. Allt för att slippa parkera på en parkering inne i stan. Du vet man kan ju vara tvungen att ställa bilen bredvid en annan. I det skicket är bilen. Ett riktigt guldägg |
|
|
i 'rätt köpares' ögon kan den säker vara värd upp till 150000. Men som liste säger: trågigt när de kommer någon o säger att man kan hitta ett importerat vrak för 60! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.