|
|
|
|---|---|
| Bilen börjar sakta men säkert att arta sig dock dök ett nytt problem upp förra veckan. När bilen stått över natten så är den bökig att starta, den går skitilla de första minuterna och går inte på alla cylindrarna och man måste hålla rejält med gas för att den inte skall stanna. Efter ett par minuter går den bra utan hackningar, heller inga problem under dagen då den stått c:a 5 timmar. Har fixat spridarna, bytt tempgivare, rotor, fördelarlock, stift, kablar, "ny" luftmängdmätare. Vad sjutton kan det vara? Tips mottages tacksamt / Peps | |
| Har du kollat termotidskontakten? sitter ju bredvid tempgivaren framme på motorn, kan va värt att kolla om du inte redan har gjort de... (kolla även givaren på triggerskivan, om inte de första hjälper) | |
| Är det inte den jag bytt, en blå givare som sitter bredvid den som ger styrning till mätaren i kupe´n. Triggergivare? Vad är det? / Peps | |
|
jo då är de den du bytt, den blå är termotidskontakten trodde de var den andra du bytt när du skrev tempgivaren. Kolla efter luftläckage mellan luftmassemätaren o insuget. Jag har samma fel typ på min 525a som jag precis börjat leta efter orsak till... (Triggergivare? Vad är det? / Peps) den som sitter nere mot kugghjulet som sitter fram på motorn nere på vevaxeln, finns en givare där som du ser, men kolla luftläckage först... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.