|
|
|
|---|---|
_volvo_ |
Halloj Har en trött 528a.. om man vill dit med en turbo, kan man montera dubbla topplockspackningar samt hålla sig till 0.5 bar? nå ideer? finns det färdiga grenrör att köpa? bygga egen retur som gäller lr finns det tråg att köpa? vart är det smartast att dra en retur? Mvh Micke Gasar till det rasar! |
| Snälla sök? Finns tiotusen trådar i ämnet. | |
|
sök först, fråga sen! Du kan köra utan dubbla packningar om du håller dig till max 0,5, funkar för mig, grenrör finns att köpa , men dom är då inte fabrikstillverkade utan gjorda av nån privatperson eller av tex pure-pf.com. oljereturen drar du till tråget men ovanför dennes oljenivå för bästa flöde, funkar säkert under nivån, men ta över för att vara på den säkra sidan :) ///JOhan |
|
_volvo_ |
har sökt nu, hittar då inget vettigt men jag är kanske värdelös på å söka.....:( Okajs, kör du 2.8 turbo lr? Hur har du gjort med bränslet isåfall? hur håller det om man sätter dubbla packningar samt va törs man ladda? Gasar till det rasar! |
|
jag kör 3,5 turbo! :P köär med 4 st extra spridare på tryckvakt innan spjället, räcker för mina behov än så länge. Dubbla packningar i sig ger nog inte så mycket lägre komp att du örs ladda på hejvilt. Utan kompsänking är 0,5 max anser jag...man kan säkert ladda 0,6-0,7 (!) men då finns risk för ras inom en snar framtid... :) ///JOhan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.