|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 330Ci 01/09 Topazblå metallic med Komfortpaketet, Zenon, tygklädsel, regnsensor, 17" alu sommardäck +all annan utrustning förutom DVD/NAVI osv... Bilen har gått 5900mil och är i mycket fint skick, jag tänker byta den mot en 330i 4-d. Mina frågor är; vad kommer firmorna ge i inbyte ? Vad är det lägsta inbytespris jag bör acceptera ? Jag har blivit erbjuden 180.000kr i inbyte mot en annan bil. Tacksam för snabbt svar. | |
|
Mer info om utrustningen; DSC, Multifunktionsratt larm , klima, cd spelare & bmwbusiness Bilen är sv-såld. |
|
|
180 Kkr i inbyte mot en annan begbil? De går inte ens att köpa en sedan med mostvarande spec för de pengarna. Rakt av ett skambud skulle jag säga. Din bil bör ligga i regionen runt 210-220 kkr. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är ny bil jag tittat på. |
|
|
Ok, de får ändå räknas som ett klart skambud. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
BMW Danderyd sa följande "du får ca 170.000 max 175.000!" |
|
|
Ok. sök på bytbil.com för själv skapa dig en uppfattning om marknadsvärdet. Sök även på www.bmw.se Beg avdelning. De kommer sätta ut ett pris på din bil i hallen sen på 230-240 kkr ungefär. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Vad är det konstiga med att bilfirmor bjuder lägre än privatmarknaden begär? Kanske få "Rottweiler" pruta på den nya bilen och får ett sämre inbyte alternativt tvärtom frågan är vilket som är/känns bäst? /Simon |
|
|
Simonen: Nej, de är snarare mer regel än undantag. Men försök du pruta på en e90 sedan :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har precis fått veta att jag får 185.000(!) för bilen..wow...5000kr ;) Kanske får ta & sälja den privat ändå, med alla risker det innebär. |
|
|
Bilhandlen idag är ingen enkel hisotria. 185 k är relativt hyggligt betalt. De får nog inte mer än 210-215 för din bil gissar jag. Då ska moms garantier mm bakas in innan ev vinst. Du kanske kan få 195-200 privat gisdsar jag men bilar över 100k brukar folk i gemene man vilja köpa hos handlare pga tryggheten. Du kan ju prova skam den ssom ger sig lycka till! Asken |
|
|
Sorry såg att det blir en(02:a) i o m 01/09. Vet inte om det gör nån skillnad? Asken |
|
|
Det är ju för att slippa visa kärran för massa dårar, och allt det innebär, som man byter in den smidigt hos bilfirman till ett ofta "dåligt" pris. Detta vet ju alla om. |
|
|
Asken, den är tillverkad 00/09 men uttagen i trafik september 01 jag skrev fel. Det känns nästan som det är värt att ta 185.000 för att slippa sälja bilen privat, för att slippa alla snackare och "dårar"...ja. Jag har dock kvar mina vinterhjul på 17" BMW Alufälg med 215/55 allvädersdäck, så dom får jag sälja privat om det blir ett fabrikat annat än BMW |
|
|
Asken: Hyggligt betalt? Nu vill jag inte var dum, men de skummaste handlarna på bytbil.com har de försäljningspriset du nämner. Här är några bra exempel på liknande bilar som säljs av aukt handlare: Länk Länk där en av dom är en importbil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Är övertygad om att handlaren tar ut mer än 210.000 i hallen för din bil. Ändå är nog 185.000-190.000 det man får räkna med i inbyte. Min erfarenhet av att sälja bilar privat är att jag som MAX har en bil för 3 personer. Någon utav dessa 3 har köpt. När jag sålde MINIn i somras var det en som tittade och samma person köpte även bilen. Behöver inte vara speciellt mycket bök att sälja en bil privat. Spec inte om du nu kan få ut 20-40.000 mer genom att sälja privat. |
|
|
jag har också räknat ut att jag borde få mellan 195.000 och 215000 privat. |
|
|
Rottweller: Du bör hamna över 200.000. Lite mer bök att sälja bil utan skinn, men absolut inte omöjligt. |
|
|
Hej, har varit inne på samma idé, att byta mot en E90. Helt klart är att många bilhandlare ger riktiga skambud. Jag fick en offert på en 325 Sedan (E90) i vilken min bil värderades till 250 tusen (ok inbytespris), men då fick jag inte en spänn i rabatt på E90......känns sådär. CF |
|
| Sälj bilen privat för motsvarande det bud du fått hos bilhandlaren. Sen prutar du som en dåre vid köp av nya bilen utan inbyte. Bilhandlare älskar att sälja bilar utan att få ytterliggare en inbytesbil i beghallen. | |
|
Håller med Bjoerck. Försök sälja den privat, det brukar alltid bli en bättre affär. Men det smidigaste är annars att byta in, begär då offert från några olika handlare som referens. Om jag förstått har fått pris från två olika handlare och de ger ju snarlika bud så det är sannorlikt där priset ligger. Man blir sällan positivt överraskad då man får sin bil värderad vid inbyte. Samma sak då man ska sälja. Jag var och kollade på en 330-01 sedan med MYCKET utrustning. Säljaren begär under 170.000:- och bilen blir inte såld. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.