|
|
|
|---|---|
|
Tänkte slå två (egentligen tre) flugor i en smäll och dels skriva mitt första inlägg och berätta om en lyckad import i kontrast till alla negativa inlägg. Dessutom skulle jag gärna vilja ha era kommentarer till om bilen var "ett kap" eller inte. Åkte till BMW-niederlassung i Mannheim förra onsdagen för att importera min första BMW, köpekontrakt etc var påskrivna sedan innan via fax. Åkte in med pass till försäljaren på torsdag morgon och kollade lite på bilen. På fredagen vid lunch var allting klart. Export-plåtar på och inga problem överhuvudtaget, dessutom med 80 sköna tyska mil framför mig. (Det enda som var lite nervöst var att röra sig med så mycket kontanter) Igår tisdag, fem dagar senare, var bilen försäkrad, besiktigad, nycklarna var omkodade hos BMW och mätarställningen var kollad. Hittills ser allting bra ut med andra ord. Fast man lovar sig själv att inte bli känslomässigt kopplad till bilen så att man skall kunna sälja den någon gång, sitter man därhemma och tittar på den med kärlek i ögonen. ;) Nu till själva bilen: 530i -01 navigator, tv, elstolar med minne, M-ratt, M-fahrwerk, cd-växlare, klimator, bmw-telefon, lm-fälgar, multifunktionsratt, titansilvermetallic. Bra servicebok, nyservad (inspektion 2), en ägare. Det enda den verkar sakna är skinn, sätesvärmare och skisack. Jag har dålig koll på vad som är standard, men den verkar ha det mesta (automatisk avbländning, regnsensor etc.). pris: 17.900€ Jag är mycket nöjd med priset, men är det ett klipp? Eller kanske rent av en dålig affär? Hade fö inte handlat utomlands om det inte vore för autopower.se och alla tips man kan snoka till sig här. / Dredd | |
|
Rätt bra pris, tycker jag spontant! Du skriver inget miltal, men jag antar att bilen gått cirka 10 000 mil. Att skinn saknas är trist, men det finns ju att köpa begagnat :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Ojsan, det kan ju vara av värde att veta, 9000mil har den gått. | |
|
Kul att det gick bra :) Har själv hämtat två bilar i tyskland, med goda erfarenheter - jag tycker också att det inte är skönt att åka ned med allt i CASH.. Skönt att få köra hem nya pärlan på de tyska vägarna ;) Synd dock att bilen inte har skinn... Men annars var det fin spec på bilen... mvh Simon |
|
|
Helt OK tycker jag! Det finns en hel del utrustning man kan lägga på en sådan bil...du nämnde några, andra är PDC, komfortstolar, audiosystem, ... Lycka till med den nya bilen. Mvh /NP |
|
|
Heh, jag har nog överskattat standardpaketet. PDC, komfortstolar och audiosystem med växlare och en massa högtalare har den. Finns det någon lista, där man kan kolla vad som var standard och vad det fanns för paket och vad respektive paket kostade? |
|
|
Tyske priser E39 9/2002: Länk |
|
|
Om priset är bra eller ej avgör du enkelt genom att kolla på motsv bilar på se.mobile.de . /Simon |
|
| Jo iofs. men hur kul är det? ;) | |
|
Du skrev "Dessutom skulle jag gärna vilja ha era kommentarer till om bilen var "ett kap" eller inte." Tolkade som att du ville veta om det var ett kap eller inte, ber om ursäkt om jag misstolkade dig. /Simon |
|
|
Hej. Ett kap var det säkert inte, men det kan mycket väl ha varit ett rimligt pris. Antar att 17900euro ej var färdig bil på gatan hemma, ink. tur och retur resa? |
|
|
simon_en: var mest sugen på kommentarer, eftersom jag själv är totalt kär i den redan. Är ju dessutom kul att snacka lite. pistolas: jo det blev ju en del till, resa etc. fast det kan ju avskrivas som nöje, speciellt hemresan ;) |
|
| Givetvis, nöjen får kosta :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.