|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
ok! Tack för all info, kommer nog att köpa 225/40*18 vet ju att det funkar iaf. |
|
|
topasblå: Jag tror inte att du gör ngt dumt i och med det. Har du en fälg med ET 38 och kör 225/40*18 så kommer det att se större ut än original med 255/35*18 - detta då fälgen sitter 9-12 mm längre ut i hjulhuset. Lycka till! MVH Tobias |
|
| Kommer dock se lite "klent" ut i vyn bakifrån... Enligt min smak alltså. | |
|
Ok Anders. klart att det sett fetare ut med 255:or men nu tror jag att jag vet varför det satt 225:or från början på dessa fälgar iaf. Kommer någon för nära och ser mina tunnisar så ... ja då gasar jag väl lite då :) |
|
|
Mailade breyton och frågade angående mina fälgar på en e46 och fick följande svar: Hello I asked my coworker from the technical department again, he said, if you use tires Toyo proxies, Dunlop SP 9000 or Falken fk-451 and if the Suspension a series M-technology is, you can fit this wheels without modification -- Best regards Gisela Köninger mailto:gisela@breyton.com Tror ni forfarande att det inte går? =) MVH |
|
| pierran var och testade idag, fälgarna passade med marginal!!!! Ta fram fakta innan ni gör era "säkra uttalanden" i fortsättningen. Era inlägg vållade mig stora problem helt i onödan. Detta inlägg är inte till för att mucka, utan tycker det är befogat. | |
|
Hur ska man ta fram fakta när nån frågar på ett forum då? Man kan väl bara tala av sina egna erfarenheter när det gäller stora/breda fälgar på E46. Men jag kan börja rekommendera folk som vill ha 295or också på sin E46 för det går att få på. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Nu talar du emot dig själv... går 295 på helt plötsligt?? lägg av nu ff nu e jag lack på dig... Och om du mot förmodan inte skulle förstå vad jag menar så menar jag följande: för några dagar sedan sa du att 265 ej går på men nu helt plötsligt går 295 på? Inget illa menat, men håll dig till de ämnena du kan. För om du talar om erfarenhet så vad jag vet har alla e46 bortsett m3 lika stora hjulhus så det kan omöjligt vara erfarenhet. Ta det lungt, det finns inget försvar, svälj stoltheten och erkänn att du haft fel. Det hade jag gjort om jag hade felat i ämnet. Det vållade ju mig som sagt en del problem med ev. köpare. Var inte du en av dom som mailade mig ang köp av fälgarna förresten? Dom passar ju inte din bil?.-.....? MVH |
|
|
citat: "Hur ska man ta fram fakta när nån frågar på ett forum då?" Jag hoppas verkligen det är fakta som flödar här.. inte spekulationer, om så är fallet så kommer inte jag följa några tips som jag får. Skulle jag aldrig våga. Nej har man inte ren fakta så blir det lätt fel och är man inte 100% säker kan man hellre hålla tyst istället för att lägga uttalanden typ "jag är 99% säker att det inte går" när man uppbareligen hade fel, eller iaf säga att man spekulerar. skolexempel: denna tråd. |
|
|
pelle... det jag skrivit är ren fakta som gäller min e46:a iaf... och det var att 255:or på en fälg med ET 38 skrapar i skärmkanten bak så pass att det är okörbart. Dock funkar det med 235:or och då med skrap ibland vid fullastad bil... Diesel-räsern /Rickard |
|
| tarzan325: Du har michelin 255? köp falken,dunlop eller nått annat "smalt" däck, så passar det med marginal med 255. Michelin är mycket bredare än genomsnittet, enligt vad jag har sett och mätt, finns säkert undantag. | |
|
255:orna var Goodyear F1, och nu åker jag på 235:or dunlop sp 8000... Och även det "smala" däcket skrapar i ibland.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jo nu när jag ser dina bilder så förstår jag varför, den är ju sänkt dubbelt så mycket som pierrans bil som frågan gällde, han får ju lasta 200kg innan den blir så låg som din, och enligt han så kör han inte ens folk i baksätet så det lär ju inte hända. Vi kan hålla på i evigheter men som ämnet var från början: en 320 m sänkt + breyton 9X19" et 38 falken 265 passar? Svar: Ja. Byt gärna tråd om det gäller vrålsänkta kombi´s som ska lasta gamla torktumlare och sandsäckar så det skrapar i vilken fälg som helst. obs överdrift, men din var ju långt ifrån pierrans förutsättningar som det går. Skitsamma hans fälgar var skrot så vi bytte inte, sen hade han inte pengar till mellanskillnaden heller. Förresten, ska bbs challenge 8,5x18 med dunlop däck väga runt 21kg/st? Mina breyton vägde 24kg/st! borde skilja mer då bbs är "viktoptimerade". Är riktigt trött nu, därav mitt röriga inlägg. Gonatt |
|
|
orkar heller inte kommenatera så mycket... Angäende vikten så kan jag säga så här att mina 18" BBS RC känns bra mycket lättare än mina 17" tsw hockenheim vinterhjul, som känns nästan hur tunga som helst i jämförelse.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Orkar inte ens kommentera dina inlägg. Och NEJ jag mailade inte dig ang dina fälgar! Skulle inte sjunka så lågt att jag köpte Breyton Magic! /Johan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.