|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Det är jag som äger fälgarna som pierran skall köpa. Fälgarna är 9X19" ET 38 och har falken 265/30/19 bak, dessa däck är endast 1,5cm bredare än reservhjulets michelin 235/45/17 däck så man får också tänka på att bredden skiljer från olika däcktillverkare. Fälgarna sitter nu monterade på en e36! har endast valsat 9mm på min e36:a. Enligt breytons fälglista ska det också passa utan modifieringar. Och har även haft mina fälgar monterade på en 330d som var sänkt 40/60! utan problem... Killen jag köpte fälgarna av hade dom på en e46. dessutom har en kompis 8,5"x20" med 265 runt om på sin 320d, men det tar i lite för han. Så är inte pierrans hjulhus mindre så passar det. |
|
|
Kollade runt lite och hittade en tidigare tråd Länk Killen har fått på 10x19" breyton magic racing utan modifieringar, om man kollar Länk så finns endast 10x19" breyton magic r till e46 med ET42, denna fälg är alltså 2,14cm bredare än mina fälgar! slutsatsen är att mina fälgar passar med marginal, vilket jag redan visste men nu vet ni andra det också =) MVH |
|
| Länk mmmm.. | |
| nu menade jag inte 2,14cm bredare utåt som inlägget kan tolkas... aja skitsamma ni förstår... | |
DanneE |
Falken däcken är grymt smala så de ska vara pga av det såfall. Sen om du inte sänker bilen. (trodde alla gjorde de) :-) /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
ehh.... följde den här tråden odh blev lite orolig. kommer jag att få på 255x35x18 på min e46:a ET = 35 tänkte ju snart beställa men... |
|
| oops. glömde säga att det är 8,5" | |
| ja 8,5" et35 måste gå, det går ju lungt på en e36 t.o.m så det är jag 99% säker på. MEN 255 är för brett för 8,5" du kommer få riktigt utbuktande däckprofiler, använd 235 istället. Men väljer du falken som är smalare så kan du använda 255. | |
|
ok.. Har dunlop sp 9000 225:or på nu och dom är nästan för smala enligt min mening, finns inget skydd alls mot trottoarkanter. |
|
|
topasblå... Jag provade med 255/35-18" på en 8.5" med ET38 och det gick INTE. Visserligen är min bil sänkt 60/55, Men det tog i skärmkanterna bak.. Nu har jag iofs en touring, kanske är större hjulhus på coupén... Fast med dina ET35 så kommer ju fälgen ytterligare 3mm längre ut.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
aj då... är det ingen annan som har erfarenhet?? |
|
|
eller vad kan jag välja för dimension istället, isåfall? |
|
|
nu kör jag med 235/40 istället och det skrapar litelite, när bilen är fullastad och husvagn efter... Men om du absolut vill ha bredare än 235, så försök att hitta någon som svarvar av fälgarna litegrann, men var försiktig så det inte blir för mycket. Sen går det ju alltid att rulla skärmar, men då med risk för att få rost sen.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Husvagn efter en bil som är sänkt 60/55! haha är du säker på att det inte är underredet som skrapar i marken? =) Jag förstår ju att fälgarna skrapar i skärmkanterna då iaf... MVH |
|
|
Kan nämna att jag har luftfjädring på G... Så sen ska det inte vara några probs med sänkt bil och last i bagaget eller på kulan... först bak, sen även fram så småningom... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Testa hjulen innan ett köp. För jag tror till 99% att det kommer skrapa.... /Johan Min bil: Länk |
|
| Johan99: fälgarna har suttit på 2 olika e46 varav en var sänkt 60/40 och det skrapade inte i. Fälgarna är ju tillverkade för e46 vore ju mycket konstigt av breyton att tillverka fälgar till en speciell modell som sen inte passar. pierran var påväg till mig men körde tyvärr i diket så det blev inget denna gång, vi får väl göra affär nästa helg istället. | |
|
topasblå: Jag har provat med 255/35*18 på BBS RC, ET 35 och det tog i. Valde till den fälgen att åka med 225/40*18. 255/35*18 är visserligen standard för BMWs E46or med 18"-fälgar, men då ligger inpressningen på mellan 47 & 50. 235/40*18 borde gå, men jag är inte säker. Åker själv på 235/35*19 på BBS CH ET 35 och det går fritt, men jag fick justera infästningen till bakre kogångaren lite. MVH Tobias |
|
|
Som sagt, tror på det när jag ser det. Är lätt att hänga på en uppsättning fälgar och köra en sväng utan att det skrapar. Men lastar man in lite folk så kommer det att skrapa, antingen i skärmkanten eller som Tobias säger i stötfångaren. Annars är fälgen svarvad eller skärmarna valsade. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Kommer själv att köra 9x19 ET38 nu. Men då med 235or. Och jag är säker på att jag kommer att få modda nåt på bilen för att de inte ska skrapa. Speciellt om man ska upp på 265or. /Johan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.