|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Ska köpa nya fälgar snart, har hittat ett par 265 30 19 med et 38. Går dom in bak på min e46 320 00a. Har lagt in ett inlägg tidigare som inget svarat på.Måste få veta om det går in för då slår jag till. | |
|
En kvalificerad gissning är att det inte kommer att gå. Med ET50 borde det gå, men inte med ET38. Johan99, aka fälgfetischisten har säkert ett konkret svar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
DanneE |
ET 38 kommer inte funka. Du bör in runt ET 45 för att vara på lugna sidan. Hur breda är fälgarna ? /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
| dom är 9,5 tum breda breyton | |
|
Då är jag 100% säker på att det inte kommer att gå utan bearbetning av skärmkanter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| måste jag valsa skärmkanterna då eller. Vad är det och hur gör man..Är det lätt osv?? | |
DanneE |
Hej igen, Är det 9,5" måste du in till ET 45-48 nånstans. OCH Valsa skärmarna. Det du gör är att värmer skärmen kanten och fäster en "mojäng" på navet med en rulle på som förs fram och tillbaka tills man är nöjd. Risken att lacken spricker finns men Bmws skärmkanter är tacksama att valsa. Bor du i stockholm så vet jag att KM Tuning är duktiga på detta. Ang fälgarna bör du lämna dom till Skullman eller Intera i Stockholm så du får ET ändrat, 5mm brukar gå att ta bort, kanske 7-8mm också fråga dom vad dom tror. Hur mycket ska du sänka bilen? /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
ska inte sänka bilen..Den är sänkt tror jag.Sitter m paket på den och den ser mycket lägre ut än min polares. Men shit vilket jobb.Då skiter jag i att köpa tror jag.Vad tror du det kan kosta om man lämnar in allt.. |
|
|
Det finns en fara med att valsa bakre skärmarna på BMW! Skärmen är vikt och vid valsning kommer man att trycka ihop vecket. Risken är även stor att galvningen kommer att spricka i det skarpa vecket. Därefter har man en fin rostfälla med två plåtar som är ihoptryckta men inte svetsade/förseglade och eventuellt utan effektivt rostskydd. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tror inte du behöver valsa om du närmar dig ET50, men det spelar mindre roll eftersom fälgarna håller ET38. Då ska du i så fall svarva ner dom. Om det nu finns gods i fälgen att ta av utan att den blir för klen.. |
|
DanneE |
Det du måste göra först är att kolla hur mycket du kan svarva ner på fälgen. Sen får du testa dig fram, kommer du till ett ET runt 45 kommer du nog inte behöva valsa alls mycket. Åker du mycket med passagerare? /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
Jag kan nämna att jag åker med 8.5x18" ET 38 med 235/40. Jag får inte in fingret mellan skärmkanten och däcket och med mycket lass i så tar det i spetsen på stötfångaren och innerskärmen, alltså inte metallen först. När jag provade fälgarna vid köpet satt det 255or F1 på och det gick bara inte. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Bmw:s original ligger på ET50 så det är inte så konstigt egentligen... 255/35-18 med ET50 går in med ganska mycket luft till skärmkanten. |
|
|
Anders: Ja de kan jag intyga :) Då ser de ut såhär: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
DanneE |
Dom fälgarna jag har är 9x19" med ET45 på dom ska det på 255/30 19" däck. Det tror jag klarar sig, ev kanske man får valsa ytterst lite. /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
Snygg färg på kärran DanneE ;) Länk (Ny i galleriet) |
|
DanneE |
desamma ;-D /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
Kan man ha bredare sulor på en 330 än en typ 320. |
|
|
tror inte det... Är säkert samma mått... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
samma Länk |
|
| Har sagt att dom är 9,5 tum breda men jag menade 9.Har pratat med säljaren och han sa att hans kompis som han köpt fälgarna av hade dom på sin 330d utan prob.Men alla här inne på dette inlägg säger att jag måste valsa, svarva osv. Vad ska man tro??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.