|
|
|
|---|---|
|
Bytte låda för knappt 2 månader sedan å nu e det dax igen. Slirar bara i driven, men backen fungerar bra. Bara å skrota lådan eller? Hur mycket stryk tar en automatlåda om man typ varvar upp den i neutralen å sedan slänger i driven ? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 | |
|
Hmm... Behöver du fråga det egentligen? Jag tycker du verkar ha svaret redan! Jag kan inte svara på om lådan är kass, visst går den att reparera men jag har ingen hum om priser. Däremot blir det ett kraftigt ryck på drivknutar, -axlar, kardan mm. när du kastar i driven och jag har en kompis som faktiskt kört av en drivaxel när han gjorde som du, visserligen på en Ford granada men ändå... Med en 528:a borde du kunna ha driven i från början, hålla på bromsen och sedan gasa. Resultatet bör bli att du står stilla och spinner och det är mycket fränare än att bara burna!! Hoppas du får ihop din bil! RAWLAW |
|
|
Stå på bromsen å gasa! Nä du, det gick inte äns när jag hade på 195-14 å då ska vi inte tala om nu med 235-18. Någon som vet om 535:ans manuella låda passar på min motor ? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # ?? Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Klart den gör... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Nej, inte min inte :( //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 Nissan 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Vad menar du inte passar? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Oj då, trodde du menade det där med bromsen *sorry* Så du menar allså att växelådan passar? isf skönt å höra, då finns det lite lådor å välja mellan ute på skrotarna. //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Jo lådan passar ju... lite jobb att göra om från automat till manuell dock... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Jo, det är ju inte bara lådan direkt som behöver bytas :( Får se det lite possitivt, jag får ju iaf lätta lite på det nya svänghjulet he he... Någon som vet hur det blir om jag behåller bakaxeln som sitter på automaterna? Startsnabb men dålig toppfart, eller ? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
Brukar det inte vara tvärtom? Ett litet tips om du ska byta slutväxel... Kasta upp en 520 axel. Hade en 520 med 2,8l motor i förrut. Accade som f*n o gjorde varvstoppet på femman.. Mätarn i botten he he... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Vet ej om detta har betydelse för herrarna men 528:ans fina varvtal/hastighet-koefficient förstörs ju då och därmed bensinförbrukningen. //Kalle 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.