|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag har hämtat bilar i tyskland sedan 1995, snart 10år jub på första. Det jag märk nu senaste året är att polisen blivit hemsk på bilarna, överlast, skyltar etc. Detta gäller i både tyskland, sverige och danmark. Tyskland är det koll av skyltar, folk kör med gröna, gamla tyska etc, och det är dryga böter. i Danmark var det tom koll med narkotika hundar, aldrig sett för. i Sverige är det överlast som gäller, tur bilen man ska hämta nu på torsdag har över 600 kg :) Är det bara jag som upplerver detta eller ? |
|
Jag hade inga problem i måndags vid gränspassagerna, inga tullare vid Tyska eller Danska gränsen, i Helsingborg vill tullarna prata med nästan alla med som kom från färjan, nästan sista bilen en Sv-såld Audi fick kör åt sidan för ytterligare kontroll, medan jag fick köra vidare efter tullaren först blev förvånad att jag pratade Svenska trots normala Tyska skyltar, ingen kontroll alls av mitt fordon annat en det. Mvh Stephan |
|
|
Jörgen: Överlast beror inte på att du importerar en bil, utan det är det enda sättet att "sätta dit" folk som köper mycket sprit på andra sidan sundet. Man kan säga att man nu faktiskt kan ta in mer än man kan bära :o) Eller i det här fallet, bilen kan bära. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
acey: Ok, jag är inte tappad efter en vagn, visst förstår jag att överlast inte har med import att göra. Jag upplever bara att polisen, inte tullen, de tycker jag jobbar som förr, har ändat sig markant. Förr såg man aldrig en polis i danmark, nu tycker ja de finns där jämt. Visst lastat det för mycket i många bilar, så at det alltid gjort, se bara denna bild som jag knäppte 2001 Länk |
|
skön bild heheh Toni |
|
|
Han får väl liiiite svårt att motivera att den lasten är för eget bruk? ;-) Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.