|
|
|
|---|---|
|
Nu tänkte jag vi skulle reda ut detta. Jag har alltså en 325i limo som jag funderar på att efterinstallera en skinninredning i. Jag har icke-fällbart baksäte. Går det att installera ett fällbart baksäte i min bil? Är det att rekommendera? Går det rentav av installera en inredning från en touring? Misstänker starkt att det inte går, någon kan kanske bekräfta. Utbudet på inredningar med icke-fällbart baksäte verkar vara magert. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk | |
parolof |
Här borde du kanske se om det är möjligt, bra site! Länk |
|
Jo, tack för länken men den kände jag till. Alla delar har ju i princip helt olika originalnummer, men frågan är om något av ovanstående går att genomföra ändå. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Touring och limo har samma inredning. Vet ej om det går att montera fällbart baksäte i limo. | |
Lars Jakobsson |
Allt går ju, men det är allt annat än enkelt. Krävs en antal timmar för att få det att funka ordentligt. Köp ett baksäte med "skisack" istället.. det är betydligt enklare.. Min älskling: Länk |
|
Hur löser man det då? Vilka modifieringar måste göras? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Efter montera skinninredning!!! Då är den ju inte orginal längre! Det trodde jag inte om dig... |
|
|
M femman: Nej, jag vet. Den kommer inte att vara i fabriksutförande, men dock bara ha extrautrustning som är BMW Original. Det kan jag leva med på en icke M-bil som fungerar som bruksbil. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Ingen som har erfarenhet av detta? Spekulationer som "det går nog, tror jag" känns inte som det är värt så mycket. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Lars Jakobsson |
För det första så sitter det en heltäckande plåt bakom det fasta baksätet, den måste alltså monteras/skäras bort. Sen måste du motera dit dom fästena som ska vara till det fällbara. Om du ska ha "skisack" så är det ju ett betydligt mindre hål, och inga mod på den övriga inredningen. Min älskling: Länk |
|
Ok, men jag måste alltså skära i plåten för att montera ett fällbart baksäte i en limo med fast baksäte. Tänkte att det ev gick att montera utan att kunna utnyttja fäll-funktionen. Touring-inredning då? Det finns kanske inte som fast? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Lars Jakobsson |
Problemet är ju att dom fällbara sätena är djupare än dom andra, men hur mkt djupare vågar jag inte svara på. Det borde ju gå att ta bort den bakredelen av ryggstödet så att det inte bygger lika mkt. Min älskling: Länk |
|
Väcker denna insomnade topic. Hittade en inredning från en coupe som ser ut att ha fast baksäte. Skulle det gå att montera i en limo med fast baksäte utan svårigheter? Länk /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Ser nu att den hade fällbart baksäte :( Äsch. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.