AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
564

Urladdat batteri

Fr
1
Fredde528
528i - 98
När jag skulle åka ifrån jobbet i dag med min Bmw 528 - 98 så var batteriet nästan helt urladdat, den startade imorse som vanligt och har inte märkt av att batteriet har varit dåligt tidigare. Provade att starta den med hjälp av startkablar men när jag vrider om nyckeln känns det bara som startmotorn hugger, men den går inte runt. Kan det vara så enkelt att det bara är batteriet som behöver bytas ut eller kan det vara något annat? Tycker att den borde ha startat med hjälp av startkablarna.

/f
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Prova att ladda upp batteriet ordentligt under minst ett dygn.

Dock är det stor risk att det gjort sitt om det är originalbatteriet från fabriken. Normalt sett håller ett batteri mellan tre och fem år, även om det kan hålla längre under gynnsamma förhållanden (det kan också hålla kortare tid om det är ogynnsamma förhållanden)!

När batterierna ger upp, brukar det vara en cell som har fått intern kortslutning pga slagg som lossnat från plattorna och lagt sig i botten.
Det brukar man kunna avslöja genom att batteriet inte vill ta laddning och att det inte bubblar i en eller flera celler vid laddning.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.