|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 518i -86 som inte vill.. Symptom: Går inte alls, innan gick den bara på tomgång, dog när man försökte gasa.. Jag förmodar att det är något fel relaterat till insprutningen men det behöver ju inte vara så! Är det någon därute som varit med om något liknande och kan ge mig något tips om åtminstone var jag ska börja leta? Skulle gladeligen ta emot ett elschema till ovanstående bil om nån har.. /Patrik | |
|
Tjena o välkommen till forumet. Skulle behöva lite mera info!, tänder bilen?, går startmotorn runt riktigt? o.s.v. Ren gissning på rak arm är bränsletrycksregulatorn! Mvh Henke |
|
|
Det var ett bra tag sen jag höll på med bilen nu.. Ska kolla igenom den i hegen tänkte jag.. Startmotorn går, bilen tänder/tände har jag för mig om.. Och den måste ju ha tänt för att gå på tomgång.. Bränsletrycksregulatorn ska jag kolla på alltså? Hur testar man så den funkar på bästa sätt då? Tack för svaret förresten! =) /Patrik |
|
|
Kom på att jag kanske skulle tilläga att den inte gick alls bra på tomgång heller.. |
|
|
Vet tyvärr inte var den sitter på 5-serien. Den sitter iallfall precis bredvid pumpen, framför vänster bakhjul under bilen på min. Skulle tro att den finns under bilen på din också. Kan ju vara så att bränsletryckregulatorn pumpar för lite/mycket soppa. Kan ju pumpat in så mycket soppa så den sedan har surat ner sig när du gasa?!. Men kolla lite närmre på bilen, så vi får lite färsk fakta. Mvh Henke |
|
|
Japp, will do!! =) |
|
-BeeMWe- |
Eller så har du bajs i bränslefiltret, kan va så enkelt :) |
|
Tjuvluft kan ge liknande problem. Kolla alla slangar runt insuget. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Idag har jag kikat lite på bilen.. Har hittat lite tveksammheter, luftmassemätaren ger ingen direkt jämnkurva samt kärvar. Vattentemp givaren verkar ha lagt av och insugningslufttemp givaren är trasig i kontakten.. Tror ni det kan räcka som orsak, massemätaren borde ju ge dålig gång, vattentempgivaren fel blandning osv.. Är det någon som har koll på vakumslangarna i insprutningssystemet? Jag hittade en slang som jag inte riktigt vet vart den ska vara? Den går från en liten dosa som är monterad på torpedväggen och räcker över typ halva motorn.. /Patrik |
|
rsarits |
Slangen från "den lilla dosan" bör vara elventilen till tändförställningen, den släpper på vacuum vid högre vartal. Bilen borde gå bra vid vanlig uppvarvning utan den ventilen, men är orkeslös på höga varv. Tempgivaren vid luftmängdmätaren har inte så stor inverkan att bilen inte går. Vattentempgivarn trasig betyder bara att bilen går i ständigt kallstartsläge, så den borde i alla fall starta och gå hyggligt bra, om än dra mycket bensin. Luftmängdmätaren är den mest kritiska dlen av de du räknat upp. Smörj upp den så den går lätt och prova igen. |
|
Ok, jag har försökt få pli på massamätaren men jag får inga jämna värden.. Dessutom är luckan sned så jag får nog inskaffa mig en annan. Tack för svaren såhär långt! Jag återkommer! =) /Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.