AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.024

Finns det BMW entusiaster runt Västerås

Finns det några BMW entusiaster runt Västerås som håller på och pular i sina garage. Det kan vara trevligt att ha närhet till några likasinnade. Själv har jag en BMW 323iA -82.

Rickard
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Visst finns det Entusiaster i Västerås= Autopower föddes och "bor" till stor del i Västerås, det kanske inte meckas bil så mycket, men autopowersajten meckas det en del med där och i landets södra delar. Inte svar på din fråga egentligen med att det finns entusiaster råder ingen tvekan om.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
78
into
M5 -95
Rickard L>>> Jo visst finns de det!! =) har garage i västerås, vid hacksta. Skruvas väll inte mycket just nu. Bilen står mest nu över vintern... Vore skojj om man kom i kontakt med andra västeråsare som har samma intresse för bmw...
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Jorå här finns en dock utan garage

Rickard är det du som har den svarta e21an?
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
en till här! (skruvar dock inget med den)
PW
298
PW
E38 735ia-99

Finns en till, men skruvar inte.Någon mer med e38 i Västerås?
Självklart!
Länk
Mvh Mattias
Jag har en silverfärgad e21 med 15" fälgar. Den står avställd nu och samlar damm i ett garage.

Rickard
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Richard.L jag bodde många år i Västerås, men nu har jag ca 4.5mil dit. Varför kör du inte med din E21a? Hur är den i maskin/kaross, kul med automatlåda, verkligen ovanligt. Jag har tyvärr inget garage, men räds inte för kyla, har gjort det mesta utomhus ! :-)
Hallstahammar.

Skruvar mindre än jag jag behöver för tillfället.

/Anton
<-- Västerås

Mvh Per
Jag kör inte med bilen på vintern för att spara den med tanke på hur e21:or rostar. Men till våren ska den ut!
Kul att det finns en del BMW tokar i Västerås.

Rickard
st
63
streetperformance
Bmw 320i Tc Bauercab
oxå i västerås .. med totalrenovering ;)

tycker du ska kolla in

www.vsc.nu

där hittar du fler likasinnade

/ eric
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
bor i västerås, men avvaktar med skruvandet tills snön borjar smälta..

mvh evers
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Även jag bor i Västeråstrakten..

Länk

k r y p t o n i t e n . s e
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Rickard.L, kolla upp den E21-323 från 7/1980 brunmetallic som finns på mobile.de , den är kalasläcker, helt original 12000mil och priset är 2300Euro.
Ku
118
KuLLeN
325iM Coupe -89
320ik Coupe -87
västeråsare här med!! fast utan garage, kör inte speciellt mycket med beemeern nu på vintern, men till i vår så!! kul att det finns många bmw entusiaster här i området!! en träff senare i vår kanske?? ha det bra nu!//johannes
Den bruna e21:an är fin, men brun bil är inte i min smak. Det brukar finnas en hel del fina 323:or på mobile. Jag hade funderingar att importera ett tag men tror inte det är lönsamt att importera så billiga bilar.

Rickard
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
En till västeråsare anmäler sig...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Rickard L , jag tror på den tanken av EN anledning, som du själv skrev så rostar E21or mycket ( jag kan bara själv hålla med ) men att hitta lika fina E21or i Sverige som i Tyskland är väldigt svårt och därför är de värda att importera om du hittar rätt exemplar som du själv entusiast kör, så lär du ha en bättre investering av dina ca 20000kr än vad insättning på bank 5-10 år skulle ge.

Jag har ständig koll på Tysklandmarknaden och vill man göra bra och billigt bilköp så är det motorstarka dyra bilar som gäller ( inte värda så mycket för Tyskarna som kör mycket och därför prioriterar låg bränsleförbrukning ) eller de bilar som ännu inte hunnit blivit gamla och därför attraktiva som veteranfordon. En 02 som är veteranare är tillochmed dyrare i Tyskland än i sverige rent generellt så därför lönar det sig inte ekonomiskt att handla en sådan (flertalet fina ligger mellan 50-100', exempelvis 70' är ganska vanligt pris för en riktigt fin och seriös bil). Jag känner till en kille i Västerås, han har en riktigt svinfin helt original inkaröd 2002tii som han hade tänkt sälja för runt 30', när han hade varit på semester i Tyskland blev han erbjuden långt över detta, runt 50' är inga problem för honom att få ut. Detta var för flertalet år sedan men läget är liknande, Tyskarna är ruskigt intresserade av 02orna i fint skick, medan E21orna som just nu befinner sig mitt emellan är billiga, än så länge. Jag vill påstå att det lönar sig att hämnta hem en fin E21a och man bör göra detta inom loppet av några år, innan tyskarna upptäcker deras verkliga värde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.