AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.563

finns det skinnklädsel i 318is E30?

Är lite sugen på en sån bil men skulle villja ha den med skinnklädsel och har letat lite efter det men ej hittat någon, finns det inga som är utrustade på det viset?

Finns det någon sida med data om BMW bilar, typ vilka utrustningar den kom med vad som är standard etc?

När blev ABS och Airbag standard?
Visa användare
177
BMWseven
BMW 528IM -97
skinklädsel fanns standard redan från 83.. en kompis har en orginal E30 från 84 med komfort stolar i beige skinn, mkt fint..
ABS tror jag kom 87... men inte säker.

Det är svårt att slita blicken från en bil som "glor tillbaks med ängla ögon"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
skinnklädsel var väl ändå aldrig standard... däremot som extra utrustning...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Det finns, men det är ett väldigt ovanligt tillval! Skinnklädsel till E30 är överlag väldigt svårt att få tag på, tyvärr :(

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Har aldrig sett en is med skinn från det att bilen var ny. Tror att det finns någon som har satt i en m3 inredning i skinn i efterhand.

Mr C
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Skinn fanns som till val på ALLA E30, från 316 och uppåt, frågan är hur många som valde det till en 318is, troligen väldigt ovanligt.
Har haft en E30 323i -85 med schiiin. Vitt dessutom. De´ni.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
ABS blev standard på samtliga BMW 1992 och airbag 1993. Avser svensksålda bilar. ABS fanns som tillval från sent 70-tal (7-ser) och airbag fanns i allafall från -87 som tillval, eventuellt tidigare.
Första E30 med standardmonterad ABS borde vara 325i -87. Förmodligen tillval tidigare, åtminstånde till 320/323
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

hej!, Jag hade en 318 is års 90 för ett par år sen, silvermet med sportstolar i svart skinn!! Mycket fin kombination.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Ska man vara petig så fanns faktiskt inte alla E30 med skinn. Utan det var bara 320i-M3 som fanns med skinn som tillval. Resten fick nöja sig med konstläder.

Har dock aldrig sett en 318is med hud. Men en sån bil har för att slänga runt i kurvor. Och då behöver man ingen halkig skinnklädsel att kana runt på ;)

ABS och Airbag blev standard 1993 på alla BMW om jag inte missminner mig. Iaf på den svenska marknaden.

Länk Här finns lite att läsa om utrustning osv till E30. Inte mycket men bättre än inget iaf...
ha
184
hakgle
325i Cab -92
635CSi -85
Tryggvesson:

Så jag skulle alltså ha konstläder i min bil?

Nej, det går jag inte med på! Enligt tillverkningsordern har jag färgkod 292 (Silber) med utförande (ausfürung) i läder!

Jag är tämligen övertygad att läder kunde fås både till 2- och 4-dörrars sedaner.

Att man kan få det till cabbarna står utom allt tvivel.

Håkan
hur kan man kolla om det är konstläder eller riktigt läder?

Om det är läder i bilen. är det då läder på instrumentbräda och dörrinsidor etc oxå?
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
hakgle:
Jag har väl inte påstått att du har konstläder i din bil.

oscrug:
Nej det är bara stolarna, baksätet & dörrsidor som är i skinn. Det var bara M3 E30 Cab som kunde fås med det. Fast jag tror bara det var mittkonsollen som var klädd i skinn.
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Ta skinn säten från e30 cab! Fram säten passar, sen kan du ta skinn säten bak från en E36 4-dr, de har jag gjort på min 325:a blev hur fint som helst!
Jag har skinn i min 318is :)
Men tror inte den kom så från fabrik eftersom att det inte är stolsvärme i stolarna men bilen har det ;)

Stolarna är dock som tvålkoppar och eftersom att det är fjädrar så gnekar dom.

Har en M3 E30 skinninredning på G dock.

MVH Johan
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
På alla E30 fanns skinnklädsel i Bisonläder som extra och det var bara på stolar/baksäte resten konstläder som Tryggvesson säger.

På M3 cab fanns som extra oxå "helläderutförande" i Walknappa läder. Denna var oxå standard på den lilla serie 325 M-technic cabbar som gjordes. Om den fanns som extra på vanliga cabbar vet jag inte.

Helläderklädseln i Walknappa läder (endast i svart, natur och grå) innefattade förutom stolar/baksäte oxå dörrsidor fram, sidopaneler bak (cab), dörrhandtag, dörrfickor, mittkonsoler mellan framstolar och framför växelspak, askkoppar fram och bak, framstolarnas baksidor (sportstolar 310) o handbroms.

Jag upptäckte nyss i ETK att man fortfarande kan köpa dessa
delar. Man måste söka på M3 eller 325 cab för att artiklarna
ska komma med i listan.

En bild på en e30 cab som har denna finns här Länk.

Det är liten skillnad jämfört med konstläder tycker jag - men tittar man noga på dörrfickor etc så ser man lädersömmarna.

Det går att slänga in denna i vilken 2d eller 4d som helst men sidopanelerna bak passar ju inte.
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
just ja, 91 tillkom en fjärde färg - lotusvit
iS gick att få med skinn eller shackrutemönstrat tyg. skinnklädsel i de vanliga stolarna är värdelöst, man halkar runt som ett as. Min högst personliga åsikt är att skinn bara funkar i kombination med sportstolarna. Fast har man en gång haft sportstolarna så ser man inte standardfotöljerna som ett alternativ längre :p
svintoleffe
325 jag kör är det äkta skinn i stolarna, samt baksäte med mera.

Det är även elvärme i stolarna.=)

Det är andra bilen jag kör med äkta skinn i.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Är det någon som vet om det funnits blått skinn? Jag har nämligen blå inredning till en lachssilber bil. Är det inte lite ovanligt? Det brukar vara svart inredning till silver bilar. Om det funnits blått skinn hade jag kunnat tänka mig att slösa lite pengar på det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.