|
|
|
|---|---|
|
Jag har hört att E30 bilar rostar som faen! Stämmer det rostar de mer än ford eller peugeot från samma år typ 88-90? är karossen helgalvad på någon E30 och isåfall när blev det standard? dessutom vet jag inte vad helgalvad innebär, vet bara att det är bra rostskydd. Lite förklaring vore toppen? | |
|
galvanisering innebär att man lägger ett skyddande lager ovanpå plåten innan man lackar den...skyddar rätt bra så länge som inte galvet slits bort! får man t.e.x ett stenskott som slår bort galvet så börjar det rosta där, likadant grussprut och liknande i hjulhusen! om man skall lacka om nånting som är galvat så är det ju en fördel om man inte slipar bort galvet för då har man tagit bort rostskyddet... e30 är inte galvad ngn årsmodell såvitt jag vet! MVH Johan K |
|
|
Ska man dömma utifrån den e30'n jag hade (318iS -88b) så var allt rostskydd tillval, dyrt tillval. För den rostade friskt. Hade dock något som såg ut som galvsläpp på dörrarna, så det är inte helt omöjligt att den var halvgalvad, upp till list eller till takstolparna. Galvaniseringen är ingen mirakellösning på rostproblematiken, men ett bra verktyg om det används rätt och kombineras med andra åtgärder. Annars skjuter den bara upp det oundvikliga något. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.