AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
524

Kylarvattenläckage! :(

Ho
7
Hobie77
518i -90
Byte kamaxel, vanteler, vipparmar osv. lyfte toppen och såg allt var grönt satte ny packning, nya bultar och drog fast allt..

Hällde i vatten och det formligen rann ur den, kollade lite trodde det var vattenpumpen (eftersom den stått länge) köpte ny och bytte den och satte dit allt igen, hällde i vatten och det rann ur den igen!!!?

Kollade lite och det ser ut att komma ifrån toppacknings nivån framifrån, alldeles under termostaten.. själva toppen går ut lite där eller? hur som helst alldeles under termostaten mot toppen rinner det hur mycket som helst.. 1.5 liter vatten rinner ut på c:a 10-15 sekunder.

Är det toppackningen?? eller kan det finnas en frostplugg vi det där området?

Min bil är en BMW 518i -90 med en M40 motor..

Är enormt tacksam om jag får svar, har c:a 40timmar nerlagt på den där motorn vid detta laget..

mvh / Eric
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Termostatpackningen?

Min bil: Länk
Ho
7
Hobie77
518i -90
Hade lös "kåpan" över termostaten men termostaten sitter som berget, hälde i vatten och såg det inte kommer därifrån..

Känns hopplöst detta.. Bara beställa ny toppackning, nya bultar sätta igång.. usch usch usch...

Blir nog kanske en AUDI snart!!.. =P mja.. håller nog stadigt på Bmw ännu.. men nog en större motor skulle nog inte sitta fel..

men måst ju ha igång denna....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.