|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en bmw 325 coupe med vanos. Problem med den är, att när jag står och varvar bilen (varvar i motorrummet) så går den jätte bra vid tomgång och när jag kommer upp lite i varv kanse runt 2000 varv så kommer ett vibrerande ljud fram och ljudet kommer från under ventilkåpan jag har en bild på vart Länk. Är detta normalt att det vibrerar därifrån när man varvar motorn?Kan ingen gå ut och titta på sin bil om det vibrerar därifrån när man varvar upp den P.S ursäkta att bilden ligger upplagd på snyggast.com men jag hittade inget att ställe att lägga upp den på. | |
|
Det där känner jag igen hade samma på min cupé... Det är din kamkedja som inte är tillräckligt sträckt pga dålig sträckare, vilket medför att kedjan vid vissa varvtal börjar vibrera och kan vid vissa fall ta i mot ventilkåpan etc... Byt sträckaren så kommer det där nog att försvinna, det gjorde det på min ialf... |
|
|
BMWseven menar du sträckaren till kedjan som går mellan kamaxlarna? Måste man då plocka bort vanos enheten kamhjul mm för att komma åt att ta bort den? eller går det ändå? |
|
|
Nä jag tror det går ändå... BMW is like a women: High Temprament, and Beutiful angleeys... |
|
|
Men jag rekomenderar att du lämnar in den... Jag betalade 1200:- inkl sträckaren så det kan det ju vara värt. BMW is like a women: High Temprament, and Beutiful angleeys... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.